Płyny do akumulatorów (5)

Płyny do akumulatorów

(5)
Dostępność w Netpunkcie/Czas wysyłki
Wybierz
Odbierz teraz w Netpunkcie
Kraków, Aleja Pokoju 78
Warszawa-Ursynów, Aleja KEN 83/U7
Warszawa-Białołęka, Modlińska 176
Łódź-Bałuty, Żurawia 3/5
Warszawa-Centrum, Aleje Jerozolimske 56
Kraków-Presto, Mogilska 97
Kraków, Wadowicka 6/9 Buma
Wysyłka
natychmiastowa
w 1 dzień roboczy
do 2 dni roboczych
Cena (zł):
  • Sortowanie domyślne
  • Cena - od najniższej
  • Cena - od najwyższej
  • Po popularności
  • Po ocenach klientów
  • Po ilości komentarzy
 Phenix Woda destylowana 5L
 Woda destylowana 1L
 Woda destylowana 1L
 Woda demineralizowana 5L
 Woda destylowana 5L
Każde auto wymaga regularnej kontroli stanu i wymiany płynów eksploatacyjnych. Dwa z nich w wielu samochodach przysparzają niemałych problemów: płyn do spryskiwaczy oraz płyn do chłodnic. Płyn do spryskiwaczy (najczęściej służący też jako płyn do spryskiwaczy ksenonów, jeśli auto ma zmywane reflektory) jest zasadniczo dość tani: nawet dobry jakościowo płyn do spryskiwaczy na zimę kosztuje dwadzieścia kilka złotych za 4-litrowy baniak. Płyn do spryskiwaczy letni jest tańszy, bo nie kosztuje więcej niż 20, a wiele dobrych marek sprzedaje swoje wyroby za 10-15 złotych. Są oczywiście również płyny tańsze, najczęściej jednak sprawdzają się one tylko w niezbyt wymagających warunkach. Warto zresztą na to zwrócić uwagę, bo dobrze dobrany płyn do spryskiwaczy jednocześnie pozwala prawidłowo zabezpieczyć pióra wycieraczek, przedłużając tym samym ich żywotność. Właściwie o płynach do spryskiwaczy każdy kierowca ma własne zdanie – braku tego płynu przeoczyć się nie da i każdy już ma swoje preferencje (nad którymi czasem jednak warto popracować, sprawdzając płyny innych producentów).

Inaczej jest z płynami do chłodnic – wielu kierowców w ogóle nie kontroluje poziomu tego kluczowego płynu. Często w chłodniach znajduje się zwykła woda destylowana do żelazka, która wprawdzie chłodzi, ale też może przyspieszać proces korozji silnika i stać się przyczyną awarii uszczelki pod głowicą, szczególnie w autach z silnikami Diesla. Podstawowy, znany każdemu chyba płyn do chłodnic Borygo jest wyborem ekonomicznym, należy jednak pamiętać, że nie do każdej chłodnicy się on nadaje. Czasem producenci z różnych względów zalecają płyn do chłodnic Prestone albo Dynagel. Warto też pamiętać o tym, że płyn do chłodnic aluminiowych musi być do nich dedykowany – nie każdy można do takiego auta wlać. Co innego kolor – ten w większości przypadków nie ma znaczenia i jedynym efektem, który jest widoczny, kiedy zmiesza się płyn do chłodnic zielony z różowym, jest kiepski wygląd powstałej mieszanki.