https://www.motoria.pl/wiadomosc/co-ile-wymieniac-filtr-paliwa/12920/ 2018-12-27 08:56:13.000000

Co ile wymieniać filtr paliwa?

Eksploatacja filtrów paliwa obejmuje obowiązek ich regularnej wymiany. Jest to warunek skutecznej pracy układu filtrującego, który ma przełożenie na ochronę i kondycję silnika. Po przejechaniu ilu kilometrów należy więc zamontować nową część?

Jednostka napędowa w każdym pojeździe jest narażona na wpływ rozmaitych zanieczyszczeń, które mogą osadzać się na kluczowych elementach, prowadząc najpierw do obniżenia wydajności, a następnie do wystąpienia mniejszych bądź większych awarii. Koszt ich naprawy znacząco przewyższa cenę nowego filtra, toteż nie należy też sprawy bagatelizować.

Wynika to także ze sporej ilości wspomnianych zanieczyszczeń. Filtr usuwa z mieszanki paliwowej pył, kurz, opiłki metalu, cząstki rdzy, a w samochodach z silnikami dieslowymi także wodę. Jeśli ulegnie on zapchaniu, musimy liczyć się z wystąpieniem różnych objawów świadczących o tym, że coś jest nie w porządku.

Wspomnieć należy przede wszystkim o słabszej wydajności silnika i o jego nieregularnej pracy, która może przełożyć się na trudności z przyspieszaniem, a nawet uruchamianiem pojazdu. Warto podkreślić, że zapchany filtr paliwa może doprowadzić również do zwiększonego spalania. Do tego wszystkiego należy dodać także nieprzyjemny zapach spalonego oleju oraz wydobywanie się z rury wydechowej gęstego dymu. W przypadku silników dieslowych obecna w paliwa woda może wywołać również korozje elementów jednostki napędowej. Wszystko to sprawia, że obowiązku wymiany filtra paliwa nie należy bagatelizować.

Co ile wymieniać filtr paliwa?

Skoro wiemy już, jakie zadania spełnia omawiana część, a także co grozi w przypadku długotrwałego podróżowania z zablokowanym filtrem, należy w końcu wyjaśnić, jak często musi on być wymieniany.

Od razu należy podkreślić, że nie ma jednej wartości, którą można przypisać do każdego modelu pojazdu. Wszystko to jest zależne od kilku kwestii. Przede wszystkim należy zaznajomić się z zaleceniami producenta, który stosowne informacje umieszcza w instrukcji pojazdu. Wpływ na częstotliwość przeprowadzania wymian ma również to, jak często jeździmy, a także jakiego paliwa używamy. Jeśli są to mieszanki premium, filtra ma mniej pracy, gdyż zanieczyszczeń jest również mniej.

Wszystko to sprawia, że filtr paliwa będzie wymieniany w innym okresie w przypadku samochodu Mondeo MK4, Skoda Fabia czy BMW E46. To samo tyczy się również motocykli. Jak jednak podkreślają eksperci i jak wskazuje praktyka, filtr paliwa jest wymieniany zazwyczaj po przejechaniu dystansu od 15 do 50 tysięcy kilometrów.

Nieco inaczej wygląda sprawa z silnikami dieslowymi. Jak już wspomnieliśmy, muszą być one chronione nie tylko przed zanieczyszczeniami, ale również wpływem wody. Wszystko to sprawia, że filtr paliwa powinien być wymieniany także przed okresem jesienno-zimowym, gdyż dojść może do zamarznięcia i uszkodzenia omawianego elementu.

Co jednak bardzo istotne, na rynku znaleźć można filtry, które dysponują usprawnieniami wydłużającymi ich żywotność. Wymienić należy przede wszystkim wbudowane podgrzewacze, które stanowią zabezpieczenie przed zamarznięciem wody, a także czujnik informujące o jej nadmiarze. Warto zapatrzyć się także w filtr z wbudowanym korkiem, który pozwala na szybkie usunięcie wody.

Filtr paliwa – ile wytrzymuje i jakiej marki kupić?

Wytrzymałość filtra paliwa jest zależna również od tego, na jaki model się zdecydujemy. Kluczowym kryterium będzie renoma producenta odpowiedzialnego za jego przygotowanie. W przypadku każdego pojazdu, najwyższą skuteczność gwarantują filtry fabryczne, dostosowane do konkretnego modelu samochodu czy też motocykla. Użyte materiały filtrujące, a także sama obudowa sprawia, że filtr skutecznie blokuje wszelkie zabrudzenia, a do tego jest odporny na wpływ obciążeń generowanych podczas jazdy.

Jeżeli nie mamy dostępu do części oryginalnych lub są one za drogie, możemy zdecydować się na zamienniki. W ich przypadku renoma producenta ma podwójne znaczenie. Na rynku dostępnych jest bowiem wiele tanich podróbek, które rzadko spełniają wymagania i potrzeby kierowców. Często są tworzone z cienkich materiałów słabej jakości, co oczywiście przekłada się na skuteczność ich działania.

Biorąc to pod uwagę, warto decydować się wyłącznie na modele sprawdzonych producentów. Dobrym pomysłem okaże się analiza ocen publikowanych przez innych kierowców. Dzięki temu łatwo sprawdzimy, które produkty nie są warte zakupu.

Filtr paliwa – jaka cena?

Oczywiście wiele o jakości wykonania filtrów mówią ich ceny. Decydując się na podróbki za kilka-kilkanaście złotych, musimy liczyć się z tym, że będą to produkty raczej słabej jakości. Analizując rynek, śmiało można stwierdzić, że najtańsze przyzwoite filtry zakupimy za około 20-30 złotych, podczas gdy modele lepsze mogą kosztować nawet do 100 złotych. Wszystko to sprawia, że przed zakupem warto dokładnie prześledzić to, z czego filtr został wyprodukowany i przez kogo. Pozwoli to na podjęcie odpowiedniej decyzji zakupowej i wybranie produktu, który poradzi sobie ze skuteczną filtracją mieszanki paliwowej.

Jednostka napędowa w każdym pojeździe jest narażona na wpływ rozmaitych zanieczyszczeń, które mogą osadzać się na kluczowych elementach, prowadząc najpierw do obniżenia wydajności, a następnie do wystąpienia mniejszych bądź większych awarii. Koszt ich naprawy znacząco przewyższa cenę nowego filtra, toteż nie należy też sprawy bagatelizować.

Wynika to także ze sporej ilości wspomnianych zanieczyszczeń. Filtr usuwa z mieszanki paliwowej pył, kurz, opiłki metalu, cząstki rdzy, a w samochodach z silnikami dieslowymi także wodę. Jeśli ulegnie on zapchaniu, musimy liczyć się z wystąpieniem różnych objawów świadczących o tym, że coś jest nie w porządku.

Wspomnieć należy przede wszystkim o słabszej wydajności silnika i o jego nieregularnej pracy, która może przełożyć się na trudności z przyspieszaniem, a nawet uruchamianiem pojazdu. Warto podkreślić, że zapchany filtr paliwa może doprowadzić również do zwiększonego spalania. Do tego wszystkiego należy dodać także nieprzyjemny zapach spalonego oleju oraz wydobywanie się z rury wydechowej gęstego dymu. W przypadku silników dieslowych obecna w paliwa woda może wywołać również korozje elementów jednostki napędowej. Wszystko to sprawia, że obowiązku wymiany filtra paliwa nie należy bagatelizować.

Co ile wymieniać filtr paliwa?

Skoro wiemy już, jakie zadania spełnia omawiana część, a także co grozi w przypadku długotrwałego podróżowania z zablokowanym filtrem, należy w końcu wyjaśnić, jak często musi on być wymieniany.

Od razu należy podkreślić, że nie ma jednej wartości, którą można przypisać do każdego modelu pojazdu. Wszystko to jest zależne od kilku kwestii. Przede wszystkim należy zaznajomić się z zaleceniami producenta, który stosowne informacje umieszcza w instrukcji pojazdu. Wpływ na częstotliwość przeprowadzania wymian ma również to, jak często jeździmy, a także jakiego paliwa używamy. Jeśli są to mieszanki premium, filtra ma mniej pracy, gdyż zanieczyszczeń jest również mniej.

Wszystko to sprawia, że filtr paliwa będzie wymieniany w innym okresie w przypadku samochodu Mondeo MK4, Skoda Fabia czy BMW E46. To samo tyczy się również motocykli. Jak jednak podkreślają eksperci i jak wskazuje praktyka, filtr paliwa jest wymieniany zazwyczaj po przejechaniu dystansu od 15 do 50 tysięcy kilometrów.

Nieco inaczej wygląda sprawa z silnikami dieslowymi. Jak już wspomnieliśmy, muszą być one chronione nie tylko przed zanieczyszczeniami, ale również wpływem wody. Wszystko to sprawia, że filtr paliwa powinien być wymieniany także przed okresem jesienno-zimowym, gdyż dojść może do zamarznięcia i uszkodzenia omawianego elementu.

Co jednak bardzo istotne, na rynku znaleźć można filtry, które dysponują usprawnieniami wydłużającymi ich żywotność. Wymienić należy przede wszystkim wbudowane podgrzewacze, które stanowią zabezpieczenie przed zamarznięciem wody, a także czujnik informujące o jej nadmiarze. Warto zapatrzyć się także w filtr z wbudowanym korkiem, który pozwala na szybkie usunięcie wody.

Filtr paliwa – ile wytrzymuje i jakiej marki kupić?

Wytrzymałość filtra paliwa jest zależna również od tego, na jaki model się zdecydujemy. Kluczowym kryterium będzie renoma producenta odpowiedzialnego za jego przygotowanie. W przypadku każdego pojazdu, najwyższą skuteczność gwarantują filtry fabryczne, dostosowane do konkretnego modelu samochodu czy też motocykla. Użyte materiały filtrujące, a także sama obudowa sprawia, że filtr skutecznie blokuje wszelkie zabrudzenia, a do tego jest odporny na wpływ obciążeń generowanych podczas jazdy.

Jeżeli nie mamy dostępu do części oryginalnych lub są one za drogie, możemy zdecydować się na zamienniki. W ich przypadku renoma producenta ma podwójne znaczenie. Na rynku dostępnych jest bowiem wiele tanich podróbek, które rzadko spełniają wymagania i potrzeby kierowców. Często są tworzone z cienkich materiałów słabej jakości, co oczywiście przekłada się na skuteczność ich działania.

Biorąc to pod uwagę, warto decydować się wyłącznie na modele sprawdzonych producentów. Dobrym pomysłem okaże się analiza ocen publikowanych przez innych kierowców. Dzięki temu łatwo sprawdzimy, które produkty nie są warte zakupu.

Filtr paliwa – jaka cena?

Oczywiście wiele o jakości wykonania filtrów mówią ich ceny. Decydując się na podróbki za kilka-kilkanaście złotych, musimy liczyć się z tym, że będą to produkty raczej słabej jakości. Analizując rynek, śmiało można stwierdzić, że najtańsze przyzwoite filtry zakupimy za około 20-30 złotych, podczas gdy modele lepsze mogą kosztować nawet do 100 złotych. Wszystko to sprawia, że przed zakupem warto dokładnie prześledzić to, z czego filtr został wyprodukowany i przez kogo. Pozwoli to na podjęcie odpowiedniej decyzji zakupowej i wybranie produktu, który poradzi sobie ze skuteczną filtracją mieszanki paliwowej.

Kategoria: Poradniki
Data: 24.12.2018
Social
5,0
1 ocena
Moja ocena
Twój podpis zostanie zapamiętany i będzie wyświetlał się przy recenzjach, zapytaniach technicznych oraz komentarzach. Podpis możesz w każdej chwili zmienić w ustawieniach swojego konta.
Lista komentarzy jest pusta.