https://www.motoria.pl/wiadomosc/filtr-oleju-do-pandy-jak-wybrac-jaki-najlepszy/12926/ 2018-12-27 10:05:46.000000

Filtr oleju do Pandy - jak wybrać? Jaki najlepszy?

W każdym modelu samochodu filtr oleju pełni niezwykle ważną funkcję, która ma wpływ na wydajność i sposób pracy jednostki napędowej. Jeżeli więc ulegnie zapchaniu bądź uszkodzeniu, pojazd może nawet zostać uziemiony.

Z czego to wynika? Oczywiście z zadań, jakie spełnia omawiany produkt. Jak sama nazwa wskazuje, odpowiada on za filtrację oleju, blokuje więc wszelkie zanieczyszczenia, które mogłyby dostać się do silnika i osadzać się na jego kluczowych elementach. Mówiąc o zabrudzeniach, mamy na myśli między innymi pył, kurz, opiłki metalu, ścier metalowy, kwasy powstające podczas spalania, wodę, a także niespalone paliwo. Osadzanie się tych związków może mieć poważne konsekwencje.

Zapchany filtr oleju – objawy

Producenci pojazdów podkreślają, że filtr powinien być wymieniany zgodnie z informacjami podanymi w instrukcji pojazdu. Zaniechanie tego obowiązku może okazać się bardzo groźne, z czego nie wszyscy kierowcy zdają sobie sprawą.

Oczywiście jazda na zapchanym filtrze nie doprowadzi od razu do powstania awarii. Jest to długi proces powolnego niszczenia jednostki napędowej. Pierwszym objawem może być nieco niższa moc silnika – do tego często dochodzą również trudności w uruchomieniu pojazdu. Nieskuteczna filtracja oleju przekłada się także na większe spalanie.

W końcu jednak dojść może do znacznie poważniejszych zmian, wynikających z nieprawidłowego działania wielu elementów jednostki napędowej. Nasze zaniedbania doprowadzą w końcu do poważnych awarii, których naprawa pociągnie za sobą nie lada koszty, znacznie przewyższające cenę nowego filtra.

Kiedy wymienić filtr oleju do Pandy?

Biorąc pod uwagę wspomniane wyżej skutki długotrwałej jazdy z zapchanym filtrem oleju, warto się zastanowić, jak często trzeba decydować się na jego wymianę, by jednostka napędowa cały czas była odpowiednio chroniona.

Jak podkreślają eksperci, a także producenci samochodów, nowy filtr oleju powinien być montowany za każdym razem, gdy wymieniany jest sam olej. W zależności od intensywności jazdy, a także modelu auta, dochodzi do tego co 5-20 tysięcy kilometrów. Niektórzy kierowcy chcą za wszelką cenę poszukać oszczędności, dlatego decydują się na czyszczenie filtra. Na dłuższą metę jest to jednak rozwiązanie szkodliwe.

Ze względu na szeroką ofertę rynkową, nie powinniśmy mieć większych problemów ze znalezieniem odpowiedniego filtra. Poszczególne produkty są zróżnicowane także pod względem ceny, toteż każdy powinien znaleźć interesujący go produkt. Wymienione wcześniej zanieczyszczenia w przypadku korzystania z niesprawnego filtra będą cały czas osadzać się na silniku, dlatego tym bardziej należy pamiętać o regularnej wymianie filtra.

Filtr oleju - jaki najlepszy?

Skoro wiemy już, jak często trzeba wymieniać filtr, a także jaką pełni funkcję, możemy z całą mocą podkreślić, które produkty okażą się najskuteczniejsze w ramach procesu filtracji oleju.

Mowa oczywiście o modelach fabrycznych, dostosowanych do konkretnego modelu pojazdu i rodzaju oraz pojemności silnika. Są one przygotowywane specjalnie pod wybrany pojazd, dlatego gwarantują nie tylko odpowiednie dopasowanie, ale również zachowanie wysokich parametrów technicznych przez cały czas. Nie musimy martwić się tym, że materiał filtrujący okaże się niewystarczający lub mało odporny na uszkodzenia. Olej będzie filtrowany przez cały czas, aż do następnej wymiany. Wszystko to sprawia, że warto prześledzić rynek w poszukiwaniach odpowiedniego filtru do posiadanej przez nas Pandy. Znaleźć możemy między innymi:

  • filtr oleju do pandy 1.1
  • filtr oleju panda 1.2
  • filtr oleju panda 1.3
  • filtr oleju panda 2
  • filtr oleju panda III
  • filtr oleju panda 2003

Dedykowanych filtrów olejów jest oczywiście więcej – problem może jednak stanowić ich dostępność, a także wyższa cena. Co więc w sytuacji, gdy nie możemy lub nie chcemy wydawać pieniędzy na model fabryczny? Rozwiązaniem okaże się zakup zamienników. Ich jakość może okazać się bardzo zbliżone do tego, co zapewniają elementy oryginalne. Z drugiej jednak strony, dość łatwo zakupić coś, co będzie po prostu nieskuteczne.

Filtr oleju - jak wybrać?

Na rynku dostępnych jest mnóstwo lepszych i gorszych filtrów, które są oferowane w różnych przedziałach cenowych. I choć spełniają identyczne zadania, co modele oryginalne, nie zawsze robią to dobrze. Wszystko to sprawia, że warto dokładnie przeanalizować ich najważniejsze parametry techniczne. Pozwoli to zakupić filtr, który poradzi sobie z blokowaniem nawet najdrobniejszych zanieczyszczeń.

Najważniejsze okaże się użyte medium filtracyjne, ponieważ to od niego zależy skuteczność całego procesu. Od razu warto nadmienić, że najtańsze filtry dysponują medium wykonanym z papieru wzmacnianego włóknami syntetycznymi lub celulozy. Tak filtr jest w stanie poradzić sobie tylko z większymi zanieczyszczeniami, wyróżnia się także gorszą wytrzymałością, toteż może ulec przedwczesnemu uszkodzeniu.

Jeśli chcemy mieć pewność co najmniej przyzwoitego działania, powinniśmy celować w filtry z medium kompozytowym, które jest tworzone z kilku warstw materiału (najczęściej jest to celuloza lub włóknina). Ze względu na sposób przygotowania, taki filtr blokuje również drobniejsze zanieczyszczenia. Modele najdroższe i najlepsze dysponują natomiast medium syntetycznym. Warto podkreślić, że o skuteczności procesu filtracji decyduje również struktura filtra – powinna być ona porowata, co zapewni odpowiednie wchłanianie wspomnianych zabrudzeń.

Na tym jednak analiza budowy filtra się nie kończy. To, z jakich materiał został on stworzony, przekłada się również na jego wytrzymałość, a także odporność na szereg czynników zewnętrznych – mowa tu przede wszystkim o wysokiej temperaturze, a także wszelkich przeciążeniach generowanych podczas jazdy. Warto decydować się na filtr wyposażony w uszczelkę, która zwiększa swoją powierzchnię pod wpływem ciepła. Dzięki temu filtr okaże się szczelniejszy.

Zakup dobrej jakości filtra będzie opłacalny również z innego powodu. Jeśli stosujemy syntetyczny olej silnikowy, wszelkie użyte dodatki mogą oddziaływać na strukturę filtra, doprowadzając nawet do jego zniszczenia. Ich agresywne działanie sprawia, że konieczny jest zakup produktu ze średniej lub wysokiej półki jakościowej. To samo tyczy się odporności na korozję – dobrej jakości filtry zostają w odpowiedni sposób zabezpieczone.

Filtr oleju Panda – cena

Mając na uwadze funkcje, jakie spełnia filtr, a także wszelkie obciążenia, które oddziałują na ten element, nie warto kierować się wyłącznie ceną podczas wyboru interesującego nas modelu. Najtańsze podróbki przeważnie korzystają z materiału filtracyjnego słabej jakości, a ich wytrzymałość pozostawia wiele do życzenia.

Wszystko to sprawia, że warto wydać kilka złotych więcej – zwłaszcza że ceny dobrej jakości filtrów nie są specjalnie wysokie. Zakupimy je za około 20-50 złotych, nieco droższe mogą okazać się filtry fabryczne.

Filtr oleju Panda – jaka firma?

Poza nieco wyższą ceną, gwarantem przynajmniej przyzwoitej jakości jest również odpowiednia renoma firmy, która jest odpowiedzialna za przygotowanie filtra. Warto decydować się na wyroby, które zostały sprawdzone przez innych kierowców i cieszą się dobrą opinią. Kupowanie kota w worku może okazać się bardzo ryzykowne.

Jak założyć filtr oleju do Pandy?

Na koniec pozostaje nam już tylko pokrótce wyjaśnić, w jaki sposób powinien przebiegać proces wymiany filtra. Warto na wstępie nadmienić, że zadanie okaże się znacznie łatwiejsze, jeśli skorzystamy z kanału. Jeżeli nie mamy do niego dostępu, musimy ograniczyć się do podnośnika.

Pierwszym zadaniem będzie usunięcie starego oleju. Możemy się za to zabrać na dwa sposoby. Wygodniejsze okaże się użycie specjalnej wysysarki – wystarczy przyłożyć ją do wlewu oleju i uruchomić ssanie. Drugi sposób polega na odkręceniu śruby miski z olejem (znajduje się ona pod samochodem) i wylaniu oleju do wcześniej przygotowanego pojemnika.

Gdy miska będzie już pusta, możemy przystąpić do odkręcania filtra. W tym celu warto skorzystać ze specjalnego, dedykowanego klucza lub odmiany nasadowej. Istnieje również możliwość przeprowadzenia całej operacji przy użyciu paska klinowego. Po odkręceniu i zdjęciu starego filtra, montujemy nowy i smarujemy jego uszczelkę olejem. Następnie wlewamy nowy olej i uruchamiamy pojazd.

Jak widać, całość nie jest zbyt skomplikowana, dlatego nie musimy decydować się na kosztowne usługi świadczone przez mechanika. Cena samego filtra również nie jest wysoka, dlatego tym bardziej nie należy zwlekać z jego wymianą.

Z czego to wynika? Oczywiście z zadań, jakie spełnia omawiany produkt. Jak sama nazwa wskazuje, odpowiada on za filtrację oleju, blokuje więc wszelkie zanieczyszczenia, które mogłyby dostać się do silnika i osadzać się na jego kluczowych elementach. Mówiąc o zabrudzeniach, mamy na myśli między innymi pył, kurz, opiłki metalu, ścier metalowy, kwasy powstające podczas spalania, wodę, a także niespalone paliwo. Osadzanie się tych związków może mieć poważne konsekwencje.

Zapchany filtr oleju – objawy

Producenci pojazdów podkreślają, że filtr powinien być wymieniany zgodnie z informacjami podanymi w instrukcji pojazdu. Zaniechanie tego obowiązku może okazać się bardzo groźne, z czego nie wszyscy kierowcy zdają sobie sprawą.

Oczywiście jazda na zapchanym filtrze nie doprowadzi od razu do powstania awarii. Jest to długi proces powolnego niszczenia jednostki napędowej. Pierwszym objawem może być nieco niższa moc silnika – do tego często dochodzą również trudności w uruchomieniu pojazdu. Nieskuteczna filtracja oleju przekłada się także na większe spalanie.

W końcu jednak dojść może do znacznie poważniejszych zmian, wynikających z nieprawidłowego działania wielu elementów jednostki napędowej. Nasze zaniedbania doprowadzą w końcu do poważnych awarii, których naprawa pociągnie za sobą nie lada koszty, znacznie przewyższające cenę nowego filtra.

Kiedy wymienić filtr oleju do Pandy?

Biorąc pod uwagę wspomniane wyżej skutki długotrwałej jazdy z zapchanym filtrem oleju, warto się zastanowić, jak często trzeba decydować się na jego wymianę, by jednostka napędowa cały czas była odpowiednio chroniona.

Jak podkreślają eksperci, a także producenci samochodów, nowy filtr oleju powinien być montowany za każdym razem, gdy wymieniany jest sam olej. W zależności od intensywności jazdy, a także modelu auta, dochodzi do tego co 5-20 tysięcy kilometrów. Niektórzy kierowcy chcą za wszelką cenę poszukać oszczędności, dlatego decydują się na czyszczenie filtra. Na dłuższą metę jest to jednak rozwiązanie szkodliwe.

Ze względu na szeroką ofertę rynkową, nie powinniśmy mieć większych problemów ze znalezieniem odpowiedniego filtra. Poszczególne produkty są zróżnicowane także pod względem ceny, toteż każdy powinien znaleźć interesujący go produkt. Wymienione wcześniej zanieczyszczenia w przypadku korzystania z niesprawnego filtra będą cały czas osadzać się na silniku, dlatego tym bardziej należy pamiętać o regularnej wymianie filtra.

Filtr oleju - jaki najlepszy?

Skoro wiemy już, jak często trzeba wymieniać filtr, a także jaką pełni funkcję, możemy z całą mocą podkreślić, które produkty okażą się najskuteczniejsze w ramach procesu filtracji oleju.

Mowa oczywiście o modelach fabrycznych, dostosowanych do konkretnego modelu pojazdu i rodzaju oraz pojemności silnika. Są one przygotowywane specjalnie pod wybrany pojazd, dlatego gwarantują nie tylko odpowiednie dopasowanie, ale również zachowanie wysokich parametrów technicznych przez cały czas. Nie musimy martwić się tym, że materiał filtrujący okaże się niewystarczający lub mało odporny na uszkodzenia. Olej będzie filtrowany przez cały czas, aż do następnej wymiany. Wszystko to sprawia, że warto prześledzić rynek w poszukiwaniach odpowiedniego filtru do posiadanej przez nas Pandy. Znaleźć możemy między innymi:

  • filtr oleju do pandy 1.1
  • filtr oleju panda 1.2
  • filtr oleju panda 1.3
  • filtr oleju panda 2
  • filtr oleju panda III
  • filtr oleju panda 2003

Dedykowanych filtrów olejów jest oczywiście więcej – problem może jednak stanowić ich dostępność, a także wyższa cena. Co więc w sytuacji, gdy nie możemy lub nie chcemy wydawać pieniędzy na model fabryczny? Rozwiązaniem okaże się zakup zamienników. Ich jakość może okazać się bardzo zbliżone do tego, co zapewniają elementy oryginalne. Z drugiej jednak strony, dość łatwo zakupić coś, co będzie po prostu nieskuteczne.

Filtr oleju - jak wybrać?

Na rynku dostępnych jest mnóstwo lepszych i gorszych filtrów, które są oferowane w różnych przedziałach cenowych. I choć spełniają identyczne zadania, co modele oryginalne, nie zawsze robią to dobrze. Wszystko to sprawia, że warto dokładnie przeanalizować ich najważniejsze parametry techniczne. Pozwoli to zakupić filtr, który poradzi sobie z blokowaniem nawet najdrobniejszych zanieczyszczeń.

Najważniejsze okaże się użyte medium filtracyjne, ponieważ to od niego zależy skuteczność całego procesu. Od razu warto nadmienić, że najtańsze filtry dysponują medium wykonanym z papieru wzmacnianego włóknami syntetycznymi lub celulozy. Tak filtr jest w stanie poradzić sobie tylko z większymi zanieczyszczeniami, wyróżnia się także gorszą wytrzymałością, toteż może ulec przedwczesnemu uszkodzeniu.

Jeśli chcemy mieć pewność co najmniej przyzwoitego działania, powinniśmy celować w filtry z medium kompozytowym, które jest tworzone z kilku warstw materiału (najczęściej jest to celuloza lub włóknina). Ze względu na sposób przygotowania, taki filtr blokuje również drobniejsze zanieczyszczenia. Modele najdroższe i najlepsze dysponują natomiast medium syntetycznym. Warto podkreślić, że o skuteczności procesu filtracji decyduje również struktura filtra – powinna być ona porowata, co zapewni odpowiednie wchłanianie wspomnianych zabrudzeń.

Na tym jednak analiza budowy filtra się nie kończy. To, z jakich materiał został on stworzony, przekłada się również na jego wytrzymałość, a także odporność na szereg czynników zewnętrznych – mowa tu przede wszystkim o wysokiej temperaturze, a także wszelkich przeciążeniach generowanych podczas jazdy. Warto decydować się na filtr wyposażony w uszczelkę, która zwiększa swoją powierzchnię pod wpływem ciepła. Dzięki temu filtr okaże się szczelniejszy.

Zakup dobrej jakości filtra będzie opłacalny również z innego powodu. Jeśli stosujemy syntetyczny olej silnikowy, wszelkie użyte dodatki mogą oddziaływać na strukturę filtra, doprowadzając nawet do jego zniszczenia. Ich agresywne działanie sprawia, że konieczny jest zakup produktu ze średniej lub wysokiej półki jakościowej. To samo tyczy się odporności na korozję – dobrej jakości filtry zostają w odpowiedni sposób zabezpieczone.

Filtr oleju Panda – cena

Mając na uwadze funkcje, jakie spełnia filtr, a także wszelkie obciążenia, które oddziałują na ten element, nie warto kierować się wyłącznie ceną podczas wyboru interesującego nas modelu. Najtańsze podróbki przeważnie korzystają z materiału filtracyjnego słabej jakości, a ich wytrzymałość pozostawia wiele do życzenia.

Wszystko to sprawia, że warto wydać kilka złotych więcej – zwłaszcza że ceny dobrej jakości filtrów nie są specjalnie wysokie. Zakupimy je za około 20-50 złotych, nieco droższe mogą okazać się filtry fabryczne.

Filtr oleju Panda – jaka firma?

Poza nieco wyższą ceną, gwarantem przynajmniej przyzwoitej jakości jest również odpowiednia renoma firmy, która jest odpowiedzialna za przygotowanie filtra. Warto decydować się na wyroby, które zostały sprawdzone przez innych kierowców i cieszą się dobrą opinią. Kupowanie kota w worku może okazać się bardzo ryzykowne.

Jak założyć filtr oleju do Pandy?

Na koniec pozostaje nam już tylko pokrótce wyjaśnić, w jaki sposób powinien przebiegać proces wymiany filtra. Warto na wstępie nadmienić, że zadanie okaże się znacznie łatwiejsze, jeśli skorzystamy z kanału. Jeżeli nie mamy do niego dostępu, musimy ograniczyć się do podnośnika.

Pierwszym zadaniem będzie usunięcie starego oleju. Możemy się za to zabrać na dwa sposoby. Wygodniejsze okaże się użycie specjalnej wysysarki – wystarczy przyłożyć ją do wlewu oleju i uruchomić ssanie. Drugi sposób polega na odkręceniu śruby miski z olejem (znajduje się ona pod samochodem) i wylaniu oleju do wcześniej przygotowanego pojemnika.

Gdy miska będzie już pusta, możemy przystąpić do odkręcania filtra. W tym celu warto skorzystać ze specjalnego, dedykowanego klucza lub odmiany nasadowej. Istnieje również możliwość przeprowadzenia całej operacji przy użyciu paska klinowego. Po odkręceniu i zdjęciu starego filtra, montujemy nowy i smarujemy jego uszczelkę olejem. Następnie wlewamy nowy olej i uruchamiamy pojazd.

Jak widać, całość nie jest zbyt skomplikowana, dlatego nie musimy decydować się na kosztowne usługi świadczone przez mechanika. Cena samego filtra również nie jest wysoka, dlatego tym bardziej nie należy zwlekać z jego wymianą.

Kategoria: Poradniki
Data: 24.12.2018
Social
5,0
1 ocena
Moja ocena
Twój podpis zostanie zapamiętany i będzie wyświetlał się przy recenzjach, zapytaniach technicznych oraz komentarzach. Podpis możesz w każdej chwili zmienić w ustawieniach swojego konta.
Lista komentarzy jest pusta.