https://www.motoria.pl/wiadomosc/filtr-oleju-do-passata-jak-wybrac-jaki-najlepszy/12927/ 2018-12-27 10:33:01.000000

Filtr oleju do Passata - jak wybrać? Jaki najlepszy?

Długotrwała jazda z zapchanym filtrem oleju może doprowadzić nie tylko do pogorszenia osiągów silnika, ale również do różnego rodzaju awarii. Wszystko to sprawia, że element ten powinien być regularnie wymieniany.

Bagatelizowanie tego obowiązku będzie wiązać się przede wszystkim z koniecznością wydania sporej kwoty na ewentualne naprawy jednostki napędowej. Porównując to z ceną nowego filtra, śmiało można stwierdzić, jak bezsensowne wydaje się jeżdżenie z zapchanym filtrem.

Do czego służy filtr oleju?

Jak sama nazwa wskazuje, jego zadanie polega na filtracji oleju, który trafia do jednostki napędowej. Konieczne jest zablokowanie wielu zanieczyszczeń, które pochodzą między innymi z zewnątrz (mowa o zabrudzeniach przepuszczonych przez filtr powietrza).

Wbrew pozorom, ich lista jest dość długa. W oleju znaleźć się mogą przede wszystkim różnego rodzaju pyły, kurzu, opiłki metalu, ścier metalowy, kwasy, woda, a także niespalone paliwo. Jeżeli filtr będzie zapchany lub uszkodzony, wszystkie te substancje i drobinki trafią do silnika. Po pewnym czasie może to doprowadzić do uszkodzenia jego najważniejszych elementów.

Wszystko to sprawia, że regularna wymiana filtra oleju jest niezbędna, jeśli chcemy mieć pewność, że jednostka napędowe będzie funkcjonować w sposób prawidłowy.

Jak często wymieniać filtr oleju?

Skoro więc korzystanie z niesprawnych filtrów oleju jest tak groźne, warto zastanowić się, jak często przeprowadzać ich wymianę. Jak wskazują producenci, a także eksperci, montaż nowego filtra powinien odbywać się za każdym razem, gdy wymieniany jest olej.

Zapewnia to skuteczną filtrację nowej mieszanki. W zależności od modelu samochodu, panujących warunków, a także intensywności eksploatacji, olej wymieniany jest po przejechaniu od 5 do 20 tysięcy kilometrów. Niektórzy kierowcy, chcąc oszczędzić, decydują się na czyszczenie starych filtrów. Nie jest to jednak dobre rozwiązanie, gdyż taki filtr nie będzie funkcjonował w sposób prawidłowy. Najlepszym rozwiązaniem okaże się więc zakup i montaż nowej części. Zwłaszcza że koszty jej zakupu nie są specjalnie wygórowane.

Filtr oleju - jaki najlepszy do Passata?

Jak można się domyślić, skuteczną filtrację zapewnią nam wyłącznie produkty wysokiej jakości. Najlepszym wyborem okażą się filtry fabryczne, dostosowane do konkretnego modelu samochodu i rodzaju silnika.

Ze względu na odpowiednie dopasowanie, a także użycie sprawdzonych materiałów filtrujących, blokowanie wszystkich zanieczyszczeń nie jest w żaden sposób zaburzane, a sam filtr okaże się odporny na wpływ wszystkich obciążeń generowanych podczas jazdy. Jeśli więc zależy Wam na najwyższej jakości wykonania i pracy, powinniście celować w modele oryginalne. Na rynku można znaleźć między innymi:

  • filtr oleju do Passata B5
  • filtr oleju do Passata B6
  • filtr oleju do Passata B6 2.0 TDI
  • filtr oleju Passat B5 1.8 20v
  • filtr oleju do Passata B5 1.9TDI
  • filtr oleju passat B5 1.9 TDI 110km

Warto podkreślić, że filtry fabryczne są przeważnie droższe od standardowych elementów. Różnie bywa też z ich dostępnością, dlatego nie zawsze jesteśmy w stanie je kupić. Co w takim przypadku powinniśmy zrobić? Jedynym rozwiązaniem okażą się zamienniki, których jakość czasem jest daleka od pożądanej.

Jaki filtr do Passata – medium filtracyjne

Oczywiście na rynku dostępne są również części, które jakościowo nie odbiegają od modeli fabrycznych. Żeby więc dokonać właściwego wyboru, musimy przeanalizować je pod kątem najważniejszych parametrów technicznych.

W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na rodzaj zastosowanego medium filtracyjnego. To od niego zależy bowiem skuteczność procesu blokowania wszystkich zanieczyszczeń. W przypadku filtrów najtańszych, do czynienia mamy z medium wykonanym z celulozy lub papieru wzmocnionego włóknami syntetycznymi. Taka konstrukcja upora się wyłącznie z większymi zabrudzeniami, wyróżnia się także kiepską wytrzymałością. Jej jedyną zaletą będzie więc niska cena.

Jeżeli nie zależy nam wyłącznie na oszczędnościach, powinniśmy celować w filtry oleju z medium kompozytowym. Jest ono tworzone z kilku warstw materiałów (z celulozy lub włókniny), dzięki czemu skuteczność filtracji w sposób znaczący wzrasta. Zablokowane zostaną zarówno większe zabrudzenia, jak i mniejsze drobinki, które przedostają się przez filtry słabej jakości.

Modele najdroższe i najskuteczniejsze korzystają natomiast z medium syntetycznego. Liczyć możemy nie tylko na blokowanie zanieczyszczeń, ale również wysoką wytrzymałość mechaniczną.

Filtr oleju do Passata – budowa

Rodzaj wykorzystywanego medium filtracyjnego nie jest jedynym kryterium, które powinno mieć wpływ na wybór konkretnych rozwiązań. Pamiętać należy o tym, że podczas jazdy generowanych jest wiele obciążeń, do tego wszystkiego dochodzi wpływ dodatków znajdujących się w syntetycznych olejach silnikowych. Ich działania jest mocno agresywne. Na wszystko to filtr musi zostać uodporniony, w przeciwnym wypadku dojść może do jego uszkodzenia.

Jeśli więc korzystamy z oleju urozmaiconego wieloma substancjami, powinniśmy sięgać po filtry z wysokiej półki jakościowej. To jednak nie wszystko. Omawiana część musi zostać również zabezpieczona antykorozyjnie. W przeciwnym wypadku, poszczególne elementy jednostki napędowej będą stopniowo niszczeć.

Do tego wszystkiego warto dodać również specjalną uszczelkę, która zmienia swoją objętość pod wpływem wysokich temperatur. Mechanizm ten zwiększa szczelność filtra, a także zabezpiecza go przed odkręceniem w trakcie jazdy.

Jak wskazują eksperci, dobrym wyborem okażą się również filtry, których materiały mają porowatą strukturę. Zapewnia to lepsze wchłanianie omawianych zanieczyszczeń, zwłaszcza tych najdrobniejszych.

Filtr do oleju – jaka firma?

Decydując się już na zakup nowego filtra, warto celować w produkty markowe, przygotowane przez renomowanych producentów. Tanie podróbki najczęściej pochodzą od mało znanych firm, które nie dają gwarancji jakości wykonania i skuteczności procesu filtracji. Różnice w cenach nie są duże, dlatego nie warto na siłę brnąć w oszczędności.

Filtr do oleju – jaka cena?

Koszt zakupu produktu jest zależny oczywiście od jego rodzaju, zastosowanego medium filtracyjnego, a także sposobu i jakości wykonania obudowy.

Modele najtańsze zakupimy za około 20-30 złotych (podróbki są jeszcze tańsze), jeśli jednak zależy nam na modelach kompozytowych lub syntetycznych, powinniśmy przygotować na dwa razy większy wydatek. Najdroższe będą oczywiście filtry fabryczne, które jednak gwarantują doskonałe działanie przez cały okres po wymianie.

Jak wymienić filtr oleju w Passacie?

Na koniec warto jeszcze pokrótce przedstawić cały proces wymiany omawianej części. Od razu można podkreślić, że nie jest on specjalnie skomplikowany, dlatego obejdzie się bez usług zamawianych u fachowca. Ze wszystkim poradzi sobie na własną rękę.

Pomocny okaże się kanał, który zapewni nam swobodny dostęp do wszystkich elementów, jeśli jednak nie możemy z niego korzystać, wystarczający okaże się zwykły podnośnik. Pierwszą czynnością, jaką powinniśmy wykonać, będzie usunięcie starego oleju. Najłatwiej usunąć przy użyciu specjalnej wysysarki, jednak nie każdy ma ją na wyposażeniu. Konieczne okaże się więc sięgnięcie pod samochód i zlokalizowanie miski olejowej. Następnie odkręcamy jej śrubę i podkładamy pod nią pusty pojemnik na olej.

Gdy miska będzie już pusta, możemy przystąpić do odkręcania filtra. Może okazać się to zadaniem trudnym, dlatego najlepiej posłużyć się specjalistycznym sprzętem w postaci dedykowanego klucza do filtrów. Jeśli jednak takowego nie posiadamy, możemy ograniczyć się do klucza nasadowego lub spróbować odkręcić filtr przy pomocy paska klinowego.

Po zdemontowaniu starego filtra, przechodzimy do zakręcania nowej części. Należy robić to ostrożnie, tak aby filtr znalazł się w odpowiedniej pozycji. Warto jeszcze posmarować uszczelkę olejem, by funkcjonowała w sposób prawidłowy. Na koniec pozostaje nam już tylko wlać nowy olej i uruchomić samochód. Jak widać, całość nie jest skomplikowana, dlatego tym bardziej nie powinniśmy przedłużać okresu używania starego, zapchanego filtra.

Bagatelizowanie tego obowiązku będzie wiązać się przede wszystkim z koniecznością wydania sporej kwoty na ewentualne naprawy jednostki napędowej. Porównując to z ceną nowego filtra, śmiało można stwierdzić, jak bezsensowne wydaje się jeżdżenie z zapchanym filtrem.

Do czego służy filtr oleju?

Jak sama nazwa wskazuje, jego zadanie polega na filtracji oleju, który trafia do jednostki napędowej. Konieczne jest zablokowanie wielu zanieczyszczeń, które pochodzą między innymi z zewnątrz (mowa o zabrudzeniach przepuszczonych przez filtr powietrza).

Wbrew pozorom, ich lista jest dość długa. W oleju znaleźć się mogą przede wszystkim różnego rodzaju pyły, kurzu, opiłki metalu, ścier metalowy, kwasy, woda, a także niespalone paliwo. Jeżeli filtr będzie zapchany lub uszkodzony, wszystkie te substancje i drobinki trafią do silnika. Po pewnym czasie może to doprowadzić do uszkodzenia jego najważniejszych elementów.

Wszystko to sprawia, że regularna wymiana filtra oleju jest niezbędna, jeśli chcemy mieć pewność, że jednostka napędowe będzie funkcjonować w sposób prawidłowy.

Jak często wymieniać filtr oleju?

Skoro więc korzystanie z niesprawnych filtrów oleju jest tak groźne, warto zastanowić się, jak często przeprowadzać ich wymianę. Jak wskazują producenci, a także eksperci, montaż nowego filtra powinien odbywać się za każdym razem, gdy wymieniany jest olej.

Zapewnia to skuteczną filtrację nowej mieszanki. W zależności od modelu samochodu, panujących warunków, a także intensywności eksploatacji, olej wymieniany jest po przejechaniu od 5 do 20 tysięcy kilometrów. Niektórzy kierowcy, chcąc oszczędzić, decydują się na czyszczenie starych filtrów. Nie jest to jednak dobre rozwiązanie, gdyż taki filtr nie będzie funkcjonował w sposób prawidłowy. Najlepszym rozwiązaniem okaże się więc zakup i montaż nowej części. Zwłaszcza że koszty jej zakupu nie są specjalnie wygórowane.

Filtr oleju - jaki najlepszy do Passata?

Jak można się domyślić, skuteczną filtrację zapewnią nam wyłącznie produkty wysokiej jakości. Najlepszym wyborem okażą się filtry fabryczne, dostosowane do konkretnego modelu samochodu i rodzaju silnika.

Ze względu na odpowiednie dopasowanie, a także użycie sprawdzonych materiałów filtrujących, blokowanie wszystkich zanieczyszczeń nie jest w żaden sposób zaburzane, a sam filtr okaże się odporny na wpływ wszystkich obciążeń generowanych podczas jazdy. Jeśli więc zależy Wam na najwyższej jakości wykonania i pracy, powinniście celować w modele oryginalne. Na rynku można znaleźć między innymi:

  • filtr oleju do Passata B5
  • filtr oleju do Passata B6
  • filtr oleju do Passata B6 2.0 TDI
  • filtr oleju Passat B5 1.8 20v
  • filtr oleju do Passata B5 1.9TDI
  • filtr oleju passat B5 1.9 TDI 110km

Warto podkreślić, że filtry fabryczne są przeważnie droższe od standardowych elementów. Różnie bywa też z ich dostępnością, dlatego nie zawsze jesteśmy w stanie je kupić. Co w takim przypadku powinniśmy zrobić? Jedynym rozwiązaniem okażą się zamienniki, których jakość czasem jest daleka od pożądanej.

Jaki filtr do Passata – medium filtracyjne

Oczywiście na rynku dostępne są również części, które jakościowo nie odbiegają od modeli fabrycznych. Żeby więc dokonać właściwego wyboru, musimy przeanalizować je pod kątem najważniejszych parametrów technicznych.

W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na rodzaj zastosowanego medium filtracyjnego. To od niego zależy bowiem skuteczność procesu blokowania wszystkich zanieczyszczeń. W przypadku filtrów najtańszych, do czynienia mamy z medium wykonanym z celulozy lub papieru wzmocnionego włóknami syntetycznymi. Taka konstrukcja upora się wyłącznie z większymi zabrudzeniami, wyróżnia się także kiepską wytrzymałością. Jej jedyną zaletą będzie więc niska cena.

Jeżeli nie zależy nam wyłącznie na oszczędnościach, powinniśmy celować w filtry oleju z medium kompozytowym. Jest ono tworzone z kilku warstw materiałów (z celulozy lub włókniny), dzięki czemu skuteczność filtracji w sposób znaczący wzrasta. Zablokowane zostaną zarówno większe zabrudzenia, jak i mniejsze drobinki, które przedostają się przez filtry słabej jakości.

Modele najdroższe i najskuteczniejsze korzystają natomiast z medium syntetycznego. Liczyć możemy nie tylko na blokowanie zanieczyszczeń, ale również wysoką wytrzymałość mechaniczną.

Filtr oleju do Passata – budowa

Rodzaj wykorzystywanego medium filtracyjnego nie jest jedynym kryterium, które powinno mieć wpływ na wybór konkretnych rozwiązań. Pamiętać należy o tym, że podczas jazdy generowanych jest wiele obciążeń, do tego wszystkiego dochodzi wpływ dodatków znajdujących się w syntetycznych olejach silnikowych. Ich działania jest mocno agresywne. Na wszystko to filtr musi zostać uodporniony, w przeciwnym wypadku dojść może do jego uszkodzenia.

Jeśli więc korzystamy z oleju urozmaiconego wieloma substancjami, powinniśmy sięgać po filtry z wysokiej półki jakościowej. To jednak nie wszystko. Omawiana część musi zostać również zabezpieczona antykorozyjnie. W przeciwnym wypadku, poszczególne elementy jednostki napędowej będą stopniowo niszczeć.

Do tego wszystkiego warto dodać również specjalną uszczelkę, która zmienia swoją objętość pod wpływem wysokich temperatur. Mechanizm ten zwiększa szczelność filtra, a także zabezpiecza go przed odkręceniem w trakcie jazdy.

Jak wskazują eksperci, dobrym wyborem okażą się również filtry, których materiały mają porowatą strukturę. Zapewnia to lepsze wchłanianie omawianych zanieczyszczeń, zwłaszcza tych najdrobniejszych.

Filtr do oleju – jaka firma?

Decydując się już na zakup nowego filtra, warto celować w produkty markowe, przygotowane przez renomowanych producentów. Tanie podróbki najczęściej pochodzą od mało znanych firm, które nie dają gwarancji jakości wykonania i skuteczności procesu filtracji. Różnice w cenach nie są duże, dlatego nie warto na siłę brnąć w oszczędności.

Filtr do oleju – jaka cena?

Koszt zakupu produktu jest zależny oczywiście od jego rodzaju, zastosowanego medium filtracyjnego, a także sposobu i jakości wykonania obudowy.

Modele najtańsze zakupimy za około 20-30 złotych (podróbki są jeszcze tańsze), jeśli jednak zależy nam na modelach kompozytowych lub syntetycznych, powinniśmy przygotować na dwa razy większy wydatek. Najdroższe będą oczywiście filtry fabryczne, które jednak gwarantują doskonałe działanie przez cały okres po wymianie.

Jak wymienić filtr oleju w Passacie?

Na koniec warto jeszcze pokrótce przedstawić cały proces wymiany omawianej części. Od razu można podkreślić, że nie jest on specjalnie skomplikowany, dlatego obejdzie się bez usług zamawianych u fachowca. Ze wszystkim poradzi sobie na własną rękę.

Pomocny okaże się kanał, który zapewni nam swobodny dostęp do wszystkich elementów, jeśli jednak nie możemy z niego korzystać, wystarczający okaże się zwykły podnośnik. Pierwszą czynnością, jaką powinniśmy wykonać, będzie usunięcie starego oleju. Najłatwiej usunąć przy użyciu specjalnej wysysarki, jednak nie każdy ma ją na wyposażeniu. Konieczne okaże się więc sięgnięcie pod samochód i zlokalizowanie miski olejowej. Następnie odkręcamy jej śrubę i podkładamy pod nią pusty pojemnik na olej.

Gdy miska będzie już pusta, możemy przystąpić do odkręcania filtra. Może okazać się to zadaniem trudnym, dlatego najlepiej posłużyć się specjalistycznym sprzętem w postaci dedykowanego klucza do filtrów. Jeśli jednak takowego nie posiadamy, możemy ograniczyć się do klucza nasadowego lub spróbować odkręcić filtr przy pomocy paska klinowego.

Po zdemontowaniu starego filtra, przechodzimy do zakręcania nowej części. Należy robić to ostrożnie, tak aby filtr znalazł się w odpowiedniej pozycji. Warto jeszcze posmarować uszczelkę olejem, by funkcjonowała w sposób prawidłowy. Na koniec pozostaje nam już tylko wlać nowy olej i uruchomić samochód. Jak widać, całość nie jest skomplikowana, dlatego tym bardziej nie powinniśmy przedłużać okresu używania starego, zapchanego filtra.

Kategoria: Poradniki
Data: 24.12.2018
Social
5,0
1 ocena
Moja ocena
Twój podpis zostanie zapamiętany i będzie wyświetlał się przy recenzjach, zapytaniach technicznych oraz komentarzach. Podpis możesz w każdej chwili zmienić w ustawieniach swojego konta.
Lista komentarzy jest pusta.