https://www.motoria.pl/wiadomosc/filtr-oleju-do-peugeot-407-jak-wybrac-jaki-najlepszy/12962/ 2018-12-27 09:17:35.000000

Filtr oleju do Peugeot 407 - jak wybrać? Jaki najlepszy?

Proces filtracji oleju ma ogromne znaczenie dla wydajności pracy silnika. Jeśli zostanie zakłócony, dojść może nie tylko do spadku osiągów pojazdu, ale również do wystąpienia wielu awarii. Wszystko to sprawia, że tak ważna jest kondycja zamontowanego filtra oleju.

To on bowiem decyduje o tym, jak wspomniana filtracja będzie realizowana. W razie jakichkolwiek nieprawidłowości, do silnika przedostaną się liczne zanieczyszczenia, które po dłuższym czasie mogą doprowadzić do uszkodzenia niektórych elementów budowy jednostki napędowej.

Zadaniem filtra jest usuwanie z oleju wszelkich zabrudzeń – mowa tu między innymi o pyle i kurzu, który nie został usunięty przez filtr powietrza, opiłkach metalu, kwasach i wodzie. Wszystko to może przedostawać się wraz z olejem do silnika, co oczywiście nie jest korzystne i odbija się na wydajności całego pojazdu.

Niestety, kierowcy często bagatelizują obowiązek przeprowadzania regularnych wymian. W początkowym okresie zapchany filtr i wspomniane zabrudzenia nie wywołują jakichś mocno zauważalnych objawów. Zmienia się to jednak wraz z upływem czasu, kiedy to silnik przestaje działać prawidłowo i pojawiają się trudności z odpaleniem samochodu. W przypadku skrajnego zaniedbania, całość kończy się uszkodzeniem silnika.

Wszystko to sprawia, że filtr oleju musi być regularnie wymieniany. Co więcej, należy stosować produkty dobrej jakości, które są wykonywane z materiałów filtrujących dobrej jakości. Nie powinniśmy mieć większych problemów z ich znalezieniem.

Filtr oleju - jaki najlepszy?

Jak już wspominaliśmy, skuteczność procesu filtracji zależy od użytego filtra. Podczas dokonywania zakupu, nie powinniśmy brać więc pod uwagę wyłącznie ceny. Decydując się na maksymalne oszczędności, możemy wybrać filtr bardzo słabej jakości, który nie poradzi sobie z drobnymi zanieczyszczeniami.

Z tego też względu najkorzystniejszy okaże się zakup produktu fabrycznego, dopasowanego do konkretnego modelu samochodu i rodzaju silnika. Tego typu produkty są bowiem przygotowywane specjalnie pod kątem parametrów naszego pojazdu. Nie możemy więc mówić o jakichś niedociągnięciach. Wszystko to sprawia, że w pierwszej kolejności warto szukać właśnie takich filtrów. Na rynku znaleźć możemy między innymi:

  • filtr oleju Peugeot 407 1.6 HDI
  • filtr oleju Peugeot 407 2.0 benzyna
  • filtr oleju Peugeot 407 2.2 benzyna
  • filtr oleju Peugeot 407 HDI
  • filtr oleju Peugeot 407 1.8 benzyna
  • filtr oleju Peugeot 407 SW

Warto przy tym pamiętać, że z dostępnością części oryginalnych bywa różnie. Są one również przeważnie droższe. Zdecydować możemy się jednak także zamiennik. Powinien on jednak zostać poddany dokładnej analizie, tak aby na końcu wybrać model, który dobrze sprawdzić sobie podczas codziennej pracy.

Filtr oleju Peugeot – jakie medium filtracyjne?

Najważniejszym kryterium wyboru powinien być dla nas rodzaj wykorzystanego medium filtracyjnego. To ono bowiem decyduje o tym, jakie zanieczyszczenia będą mogły być blokowane przez urządzenie. Analizując obecną ofertę rynkową, filtry olejowe można podzielić na trzy kategorie.

  • Filtry olejowe z medium standardowym – będą to produkty najtańsze, wyróżniające się jednak najmniejszą skutecznością. Medium w ich przypadku tworzone jest najczęściej z celulozy lub papieru, który został wzmocniony włóknami syntetycznymi. Taka konstrukcja jest w stanie uporać się wyłącznie z zanieczyszczeniami o większej średnicy. Co ważne, filtry z tej kategorii nie są specjalnie wytrzymałe.
  • Filtry olejowe z medium kompozytowym – druga grupa, która wyróżnia się znacznie wyższą jakością wykonania i lepszą skutecznością. Medium tworzone jest bowiem z kilku warstw włókniny lub celulozy. Dzięki temu wyróżnia się nie tylko większą wytrzymałością, ale również możliwością zatrzymywania mniejszych drobinek.
  • Filtry olejowe z medium syntetycznym – produkty najwyższej jakości. Ze względu na swoją konstrukcję, usuwają wszystkie zabrudzenia z oleju, a także wykazują się sporą wytrzymałością mechaniczną.

Warto jeszcze podkreślić, że skuteczność filtracji jest zależna od struktury materiału filtrującego. Najlepszym wyborem okażą się modele o powierzchni porowatej – bardzo dobrze radzi sobie ona z blokowaniem zabrudzeń.

Filtr oleju - jak wybrać?

Rodzaj użytego medium nie jest jedynym kryterium wyboru, na które należy zwrócić baczną uwagę. Niezwykle istotna jest również jakość jego wykonania. Mowa tu przede wszystkim o niezbędnej odporności na wpływ różnego rodzaju dodatków znajdujących się w syntetycznych olejach silnikowych. Ich działanie jest bardzo agresywne, dlatego słabej jakości filtry mogą zostać przez nie zniszczone. Jest to kolejny powód, dla którego warto celować w średnią lub wysoką półkę cenową.

Obudowa filtra oleju Peugeot 407 powinna być odporna również na wysokie temperatury oraz wszelkie przeciążenia generowane podczas jazdy. Powinniśmy decydować się również na filtry wykonane z materiałów odpornych na powstawanie korozji. Dobrej jakości produkty zostają zazwyczaj wyposażone w specjalne uszczelki, które zwiększają swą powierzchnię pod wpływem wysokich temperatur. W ten sposób zwiększana jest szczelność całej konstrukcji.

Filtr oleju – jaka firma i jaka cena?

Biorąc pod uwagę, ile czynników ma wpływ na to, czy dany filtr okaże się skuteczny czy też nie, nie powinniśmy zapominać także o renomie producentów, którzy są odpowiedzialni za ich przygotowanie.

Tanie podróbki wykonane przez nieznane firmy powinny być przez nas omijane z daleko, gdyż bardzo często jakość ich wykonania jest daleka od tego, co powinniśmy oczekiwać. Kupując nieco droższe filtry, które jednak zostały wyprodukowane przez znane marki, zyskujemy gwarancję co najmniej przyzwoitej jakości. Oczywiście takie elementy kosztują więcej – trzeba za nie zapłacić od 15 do 30-40 złotych. Jeszcze droższe będą modele fabryczne.

Jak wymienić filtr oleju w Peugeot 407?

W końcu możemy przejść do sprawy najważniejszej, a więc usunięcia starego filtra i założenia nowego. Na wstępie warto zaznaczyć, że najwygodniejsze okaże się użycie kanału, który zapewni nam swobodny dostęp do wszystkich części. Jeśli jednak nie mamy do niego dostępu, powinniśmy posłużyć się odpowiednim podnośnikiem.

Zacząć powinniśmy od pozbycia się starego oleju – w tym celu należy skorzystać ze specjalnej wysysarki lub zlokalizować miskę z olejem i odkręcić blokującą ją śrubę. Olej zacznie się z niej wylewać, dlatego warto podłożyć pod miskę pusty pojemnik. Po usunięciu oleju możemy przejść do odkręcania filtra. Warto posłużyć się specjalnym, dedykowanym kluczem do filtrów lub skorzystać z klucza nasadowego bądź paska klinowego. Odkręcenia elementu będzie wymagało użycia nieco siły, jednak nie powinniśmy mieć z tym większego problemu.

Przed założeniem nowego filtra, warto na nieść na uszczelkę nieco oleju. Następnie powinniśmy upewnić się, że nowa część została odpowiednio mocno zakręcona. Na koniec pozostaje nam już tylko uruchomić samochód. Jak widać, wymiana filtra oleju peugeot 407 nie jest specjalnie skomplikowana, dlatego nie musimy zlecać jej specjalistom – z wszystkim powinniśmy poradzić sobie na własną rękę.

Kiedy wymienić filtr oleju Peugeot 407?

O konieczności montażu nowej części dowiemy się wtedy, gdy praca silnika stanie się mniej wydajna. Nie warto jednak czekać na pojawianie się pierwszych nieprawidłowości. Powinniśmy kierować się zaleceniami producenta, który stosowne informacje umieszcza w instrukcji pojazdu.

Jak pokazuje praktyka, filtr oleju powinien być wymieniany wraz z olejem, a więc po przejechaniu 5-20 tysięcy kilometrów (wiele zależy od modelu samochodu i intensywności jazdy). Niektórzy kierowcy próbują filtr czyścić, nie jest to jednak zalecana praktyka. Nigdy nie będziemy bowiem w stanie usunąć wszystkich zabrudzeń, a sam filtr może ulec uszkodzeniu.

Znacznie korzystniejsza okaże się wymiana, zwłaszcza że koszt zakupu nowego filtra nie jest specjalnie wysoki. Pod żadnym pozorem nie powinniśmy długo jeździć z zapchanym filtrem. Doprowadzi to nie tylko do obniżenia osiągów silnika, ale również uszkodzenia kluczowych elementów jego budowy.

To on bowiem decyduje o tym, jak wspomniana filtracja będzie realizowana. W razie jakichkolwiek nieprawidłowości, do silnika przedostaną się liczne zanieczyszczenia, które po dłuższym czasie mogą doprowadzić do uszkodzenia niektórych elementów budowy jednostki napędowej.

Zadaniem filtra jest usuwanie z oleju wszelkich zabrudzeń – mowa tu między innymi o pyle i kurzu, który nie został usunięty przez filtr powietrza, opiłkach metalu, kwasach i wodzie. Wszystko to może przedostawać się wraz z olejem do silnika, co oczywiście nie jest korzystne i odbija się na wydajności całego pojazdu.

Niestety, kierowcy często bagatelizują obowiązek przeprowadzania regularnych wymian. W początkowym okresie zapchany filtr i wspomniane zabrudzenia nie wywołują jakichś mocno zauważalnych objawów. Zmienia się to jednak wraz z upływem czasu, kiedy to silnik przestaje działać prawidłowo i pojawiają się trudności z odpaleniem samochodu. W przypadku skrajnego zaniedbania, całość kończy się uszkodzeniem silnika.

Wszystko to sprawia, że filtr oleju musi być regularnie wymieniany. Co więcej, należy stosować produkty dobrej jakości, które są wykonywane z materiałów filtrujących dobrej jakości. Nie powinniśmy mieć większych problemów z ich znalezieniem.

Filtr oleju - jaki najlepszy?

Jak już wspominaliśmy, skuteczność procesu filtracji zależy od użytego filtra. Podczas dokonywania zakupu, nie powinniśmy brać więc pod uwagę wyłącznie ceny. Decydując się na maksymalne oszczędności, możemy wybrać filtr bardzo słabej jakości, który nie poradzi sobie z drobnymi zanieczyszczeniami.

Z tego też względu najkorzystniejszy okaże się zakup produktu fabrycznego, dopasowanego do konkretnego modelu samochodu i rodzaju silnika. Tego typu produkty są bowiem przygotowywane specjalnie pod kątem parametrów naszego pojazdu. Nie możemy więc mówić o jakichś niedociągnięciach. Wszystko to sprawia, że w pierwszej kolejności warto szukać właśnie takich filtrów. Na rynku znaleźć możemy między innymi:

  • filtr oleju Peugeot 407 1.6 HDI
  • filtr oleju Peugeot 407 2.0 benzyna
  • filtr oleju Peugeot 407 2.2 benzyna
  • filtr oleju Peugeot 407 HDI
  • filtr oleju Peugeot 407 1.8 benzyna
  • filtr oleju Peugeot 407 SW

Warto przy tym pamiętać, że z dostępnością części oryginalnych bywa różnie. Są one również przeważnie droższe. Zdecydować możemy się jednak także zamiennik. Powinien on jednak zostać poddany dokładnej analizie, tak aby na końcu wybrać model, który dobrze sprawdzić sobie podczas codziennej pracy.

Filtr oleju Peugeot – jakie medium filtracyjne?

Najważniejszym kryterium wyboru powinien być dla nas rodzaj wykorzystanego medium filtracyjnego. To ono bowiem decyduje o tym, jakie zanieczyszczenia będą mogły być blokowane przez urządzenie. Analizując obecną ofertę rynkową, filtry olejowe można podzielić na trzy kategorie.

  • Filtry olejowe z medium standardowym – będą to produkty najtańsze, wyróżniające się jednak najmniejszą skutecznością. Medium w ich przypadku tworzone jest najczęściej z celulozy lub papieru, który został wzmocniony włóknami syntetycznymi. Taka konstrukcja jest w stanie uporać się wyłącznie z zanieczyszczeniami o większej średnicy. Co ważne, filtry z tej kategorii nie są specjalnie wytrzymałe.
  • Filtry olejowe z medium kompozytowym – druga grupa, która wyróżnia się znacznie wyższą jakością wykonania i lepszą skutecznością. Medium tworzone jest bowiem z kilku warstw włókniny lub celulozy. Dzięki temu wyróżnia się nie tylko większą wytrzymałością, ale również możliwością zatrzymywania mniejszych drobinek.
  • Filtry olejowe z medium syntetycznym – produkty najwyższej jakości. Ze względu na swoją konstrukcję, usuwają wszystkie zabrudzenia z oleju, a także wykazują się sporą wytrzymałością mechaniczną.

Warto jeszcze podkreślić, że skuteczność filtracji jest zależna od struktury materiału filtrującego. Najlepszym wyborem okażą się modele o powierzchni porowatej – bardzo dobrze radzi sobie ona z blokowaniem zabrudzeń.

Filtr oleju - jak wybrać?

Rodzaj użytego medium nie jest jedynym kryterium wyboru, na które należy zwrócić baczną uwagę. Niezwykle istotna jest również jakość jego wykonania. Mowa tu przede wszystkim o niezbędnej odporności na wpływ różnego rodzaju dodatków znajdujących się w syntetycznych olejach silnikowych. Ich działanie jest bardzo agresywne, dlatego słabej jakości filtry mogą zostać przez nie zniszczone. Jest to kolejny powód, dla którego warto celować w średnią lub wysoką półkę cenową.

Obudowa filtra oleju Peugeot 407 powinna być odporna również na wysokie temperatury oraz wszelkie przeciążenia generowane podczas jazdy. Powinniśmy decydować się również na filtry wykonane z materiałów odpornych na powstawanie korozji. Dobrej jakości produkty zostają zazwyczaj wyposażone w specjalne uszczelki, które zwiększają swą powierzchnię pod wpływem wysokich temperatur. W ten sposób zwiększana jest szczelność całej konstrukcji.

Filtr oleju – jaka firma i jaka cena?

Biorąc pod uwagę, ile czynników ma wpływ na to, czy dany filtr okaże się skuteczny czy też nie, nie powinniśmy zapominać także o renomie producentów, którzy są odpowiedzialni za ich przygotowanie.

Tanie podróbki wykonane przez nieznane firmy powinny być przez nas omijane z daleko, gdyż bardzo często jakość ich wykonania jest daleka od tego, co powinniśmy oczekiwać. Kupując nieco droższe filtry, które jednak zostały wyprodukowane przez znane marki, zyskujemy gwarancję co najmniej przyzwoitej jakości. Oczywiście takie elementy kosztują więcej – trzeba za nie zapłacić od 15 do 30-40 złotych. Jeszcze droższe będą modele fabryczne.

Jak wymienić filtr oleju w Peugeot 407?

W końcu możemy przejść do sprawy najważniejszej, a więc usunięcia starego filtra i założenia nowego. Na wstępie warto zaznaczyć, że najwygodniejsze okaże się użycie kanału, który zapewni nam swobodny dostęp do wszystkich części. Jeśli jednak nie mamy do niego dostępu, powinniśmy posłużyć się odpowiednim podnośnikiem.

Zacząć powinniśmy od pozbycia się starego oleju – w tym celu należy skorzystać ze specjalnej wysysarki lub zlokalizować miskę z olejem i odkręcić blokującą ją śrubę. Olej zacznie się z niej wylewać, dlatego warto podłożyć pod miskę pusty pojemnik. Po usunięciu oleju możemy przejść do odkręcania filtra. Warto posłużyć się specjalnym, dedykowanym kluczem do filtrów lub skorzystać z klucza nasadowego bądź paska klinowego. Odkręcenia elementu będzie wymagało użycia nieco siły, jednak nie powinniśmy mieć z tym większego problemu.

Przed założeniem nowego filtra, warto na nieść na uszczelkę nieco oleju. Następnie powinniśmy upewnić się, że nowa część została odpowiednio mocno zakręcona. Na koniec pozostaje nam już tylko uruchomić samochód. Jak widać, wymiana filtra oleju peugeot 407 nie jest specjalnie skomplikowana, dlatego nie musimy zlecać jej specjalistom – z wszystkim powinniśmy poradzić sobie na własną rękę.

Kiedy wymienić filtr oleju Peugeot 407?

O konieczności montażu nowej części dowiemy się wtedy, gdy praca silnika stanie się mniej wydajna. Nie warto jednak czekać na pojawianie się pierwszych nieprawidłowości. Powinniśmy kierować się zaleceniami producenta, który stosowne informacje umieszcza w instrukcji pojazdu.

Jak pokazuje praktyka, filtr oleju powinien być wymieniany wraz z olejem, a więc po przejechaniu 5-20 tysięcy kilometrów (wiele zależy od modelu samochodu i intensywności jazdy). Niektórzy kierowcy próbują filtr czyścić, nie jest to jednak zalecana praktyka. Nigdy nie będziemy bowiem w stanie usunąć wszystkich zabrudzeń, a sam filtr może ulec uszkodzeniu.

Znacznie korzystniejsza okaże się wymiana, zwłaszcza że koszt zakupu nowego filtra nie jest specjalnie wysoki. Pod żadnym pozorem nie powinniśmy długo jeździć z zapchanym filtrem. Doprowadzi to nie tylko do obniżenia osiągów silnika, ale również uszkodzenia kluczowych elementów jego budowy.

Kategoria: Poradniki
Data: 27.12.2018
Social
5,0
1 ocena
Moja ocena
Twój podpis zostanie zapamiętany i będzie wyświetlał się przy recenzjach, zapytaniach technicznych oraz komentarzach. Podpis możesz w każdej chwili zmienić w ustawieniach swojego konta.
Lista komentarzy jest pusta.