https://www.motoria.pl/wiadomosc/filtr-oleju-do-seicento-jak-wybrac-jaki-najlepszy/12784/ 2018-12-17 10:17:58.000000

Filtr oleju do Seicento - jak wybrać? Jaki najlepszy?

Regularna wymiana elementów odpowiedzialnych za blokowanie różnego rodzaju zanieczyszczeń ma ogromne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania pojazdu, niezależnie od jego modelu. Tyczy się to także filtrów oleju.

Jak nietrudno się domyślić, ich zadaniem jest filtracja oleju, a więc usuwanie z niej wszelkich zabrudzeń, które mogłyby przedostać się do silnika. Mowa w tym miejscu o pyłach, kwasach powstających podczas spalania, ścierze metalowym, opiłkach metalu, wodzie, a także niespalonym paliwie. Warto zaznaczyć, że do oleju mogą przedostać się również zanieczyszczenia, które nie zostały zablokowane przez filtr powietrza.

Jak widać, lista zanieczyszczeń, które mogą znaleźć się w oleju, jest długa. Są one groźne zwłaszcza na obszarach, na których powietrze jest poważnie zanieczyszczone. Jeśli filtr oleju nie będzie funkcjonował w sposób odpowiedni, wspomniane drobinki mogą przedostać się do silnika, co po pewnym czasie doprowadzi do uszkodzenia najważniejszych elementów jego budowy.

Wszystko to sprawia, że nie należy doprowadzać do zapchania filtra. Następuje to oczywiście wtedy, gdy filtr nie jest regularnie wymieniany, przez co osadzają się w nim coraz większe ilości zabrudzeń. Należy w tym miejscu nadmienić, że wpływ na proces filtracji ma również jakość wykonania samego filtra. Wszystko to sprawia, że do jego zakupu należy podejść po odpowiednim przygotowaniu.

Filtr oleju - jak wybrać?

Podobnie jak w przypadku pozostałych filtrów, największym zainteresowaniem cieszą się modele oryginalne, odpowiednio dopasowane do konkretnego modelu samochodu i silnika. Dają one bowiem gwarancje skutecznego działania oraz wysokiej jakości wykonania, która przekłada się na żywotność samego filtra. Tego typu elementy wykonywane są bowiem z materiałów utrzymujących skuteczność filtracji na wysokim poziomie, a do tego są odporne na działanie wszelkich szkodliwych czynników (np. wysokiej temperatury).

Biorąc to wszystko pod uwagę, warto szukać części fabrycznych. Na rynku znajdziemy między innymi:

  • filtr oleju do Seicento 900
  • filtr oleju do Seicento 1.1
  • filtr oleju do Seicento 1.1 MPI

Co istotne, zakup oryginalnych filtrów nie zawsze jest możliwy. Wynika to nie tylko z ich wyższych cen, ale również z gorszej dostępności. Co więc należy zrobić w sytuacji, gdy nie możemy zdobyć odpowiedniego filtra?

Jedynym wyjściem z sytuacji okaże się zakup zamiennika. Na rynku pełno jest produktów, które oferują podobną jakość działania, co modele fabryczne. Niestety, znaleźć możemy również takie filtry, których jakość wykonania jest daleka od wymarzonej. Dotyczy to przede wszystkim tanich podróbek, które są wykonywane przez nieznane firmy. Od takich filtrów powinniśmy trzymać się z daleka.

Jaki filtr oleju do Seicento?

Jak jednak poznać, który filtr jest wart uwagi? Cena nie jest jedynym kryterium, na które należy zwrócić uwagę. Ogromne znaczenie ma to, jak filtr został wykonany i jakie materiały zostały użyte. Analiza tych kwestii pozwoli szybko znaleźć model, który zagwarantuje skuteczną filtrację oleju.

Na początku warto sprawdzić, jakie medium filtracyjne zostało zastosowane w interesującej nas części. Najwyższą jakością wykonania i największą skuteczną działania wyróżnia się medium syntetyczne. Doskonale radzi sobie ono z blokowaniem zarówno większych, jak i mniejszych drobinek, które mogą przedostać się do silnika.

Jak nietrudno się domyślić, takie filtry należą do najdroższych. Na średniej półce cenowej znajdują się natomiast modele z medium kompozytowym, które wykonywane jest z kilku warstw odpowiednio dobieranych tworzyw (najczęściej z włókniny lub celulozy). Najtańsze produkty wyróżniają się natomiast medium wykonanym z papieru z dodatkiem włókien syntetycznych (niektóre z nich tworzone są również z celulozy). Zakres ich działania jest raczej wąski – dotyczy przede wszystkim większych cząsteczek (wielkość co najmniej 9 μm).

Skuteczność filtracji wynika również z budowy filtra. Warto decydować się na modele wyróżniające się strukturą porowatą – dzięki niej, cząsteczki zanieczyszczeń są lepiej zatrzymywane. Zostając jeszcze przy samej budowie filtra, warto zwrócić uwagę na różnego rodzaju zabezpieczenia. Te związane są przede wszystkim ze zwiększoną odpornością na wpływ czynników szkodliwych, takich jak wysoka temperatura oraz różnego rodzaju dodatki, które znajdują się w syntetycznych olejach silnikowych.

Jeśli stosujemy właśnie takie mieszanki, jakość wykonania filtra staje się jeszcze ważniejsza. Wspomniane dodatki często wyróżniają się bowiem bardzo agresywnym działaniem, które może oczywiście mieć wpływ na kondycję elementów filtrujących.

Uszkodzenia filtrów mogą mieć również charakter mechaniczny. Związane są one przede wszystkim z przeciążeniami powstającymi podczas jazdy. Do tego dochodzi również rdza, dlatego warto decydować się na filtr przygotowany z materiału odpornego na korozję.

Filtr oleju - jaki najlepszy?

Poza kwestiami, które zostały poruszone powyżej, warto sprawdzić, czy filtr został wyposażony w specjalną uszczelkę, która rozszerza swoją powierzchnię pod wpływem wysokich temperatur, zapewniając tym samym lepszą szczelność.

Przed zakupem konkretnego rozwiązania, warto prześledzić również opinie innych kierowców, którzy często dzielą się swoimi doświadczeniami z wykorzystania konkretnych elementów. Wskazują oni na wszelkie nieprawidłowości oraz ogólną jakość wykonania dostępnych produktów. Dzięki temu jesteśmy w stanie na etapie zakupu filtra wskazać, które produkty okażą się nieskuteczne.

Filtr oleju – jaka firma?

O jakości wykonania oraz sposobie działania filtr wiele może nam powiedzieć również renoma producenta, który odpowiada za jego przygotowanie. Tanie podróbki najczęściej są wykonywane przez firmy nieznanej na rynku. Już samo to powinno być dla nas ostrzeżeniem, że mamy do czynienia z częścią słabej jakości.

Warto analizować rankingi popularności konkretnych wyrobów i producentów w poszukiwaniu firm gwarantujących co najmniej przyzwoitą jakość wykonania. Pozwoli nam to uniknąć wielu rozczarowań, związanych chociażby z nieskutecznością procesu filtracji lub słabą wytrzymałością mechaniczną filtra.

Jak często wymieniać filtr oleju do Seicento?

Skoro wiemy już, na co należy zwracać uwagę podczas zakupu nowej części, powinniśmy przejść do samego procesu wymiany. Wielu kierowców bagatelizuje ten obowiązek, dlatego korzystają oni z filtrów dłużej niż powinni. Efektem tego jest ich zapchanie, co całkowicie zakłóca filtrację. Skutki takich działań mogą być związane z uszkodzeniem kluczowych elementów budowy jednostki napędowej, dlatego warto filtr wymieniać tak często, jak wskazuje producent samochodu. Stosowne informacje można znaleźć w instrukcji pojazdu.

W przypadku Seicento, a także innych samochodów, należy brać się za to za każdym razem, gdy wymieniany jest olej silnikowy. Przeważnie dochodzi do tego po przejechaniu od 5 do 20 tysięcy kilometrów.  Wiele zależy od intensywności eksploatacji pojazdu, a także panujących warunków. Niektórzy kierowcy zamiast wymieniać filtr, próbują go czyścić, co jednak jest działaniem wyłącznie połowicznym.

Należy pamiętać, że zapchany filtr nie jest w stanie zatrzymać zanieczyszczeń, które wraz z olejem przedostają się do silnika. Koszty ewentualnych napraw znacząco przewyższą cenę nowego filtra, dlatego nie należy tego bagatelizować.

Jak wymienić filtr oleju Seicento?

Jest to istotne także dlatego, że sama wymiana filtra nie jest specjalnie skomplikowana. Powinniśmy poradzić sobie z nią bez większych problemów, dlatego korzystanie z usług mechanika nie będzie konieczne.

Na samym początku musimy pozbyć się starego oleju silnikowego. W jego usunięciu niezwykle pomocna okaże się specjalna wysysarka. Wystarczy przyłożyć ją do wlewu i uruchomić – stary olej zostanie wyssany bardzo szybko. Jeśli jednak nie mamy dostępu do takiego sprzętu, musimy wejść pod pojazd.

Lokalizujemy miskę z olejem, a następnie odkręcamy blokującą ją śrubę. Potrzebny będzie oczywiście jakiś pojemnik, do którego zostanie skierowany stary olej. Gdy miska będzie już pusta, możemy przystąpić do odkręcenia filtra. Warto posłużyć się specjalnym kluczem do filtrów, jednak przydać się może również pasek klinowy lub klucz nasadowy. Po odkręceniu starego filtra, zakręcamy nowy – warto jego uszczelkę posmarować najpierw olejem. Gdy nowy filtr będzie już na miejscu, możemy napełnić miskę nowym olejem i uruchomić pojazd.

Filtr oleju do Seicento – jaka cena?

Jak już wspominaliśmy, modele fabryczne mogą kosztować więcej – ich cena przeważnie wynosi około 50 złotych. Jest to jednak i tak mniejszy koszt niż w przypadku ewentualnych napraw.

Jeśli jednak zależy nam na oszczędnościach, powinniśmy decydować się na zamienniki, które kosztują od 15 do 30 złotych. Podróbki są jeszcze tańsze, jednak od nich powinniśmy trzymać się z daleka. Należy pamiętać, że jakość wykonania filtra ma ogromny wpływ na skuteczność filtracji oleju.

Jak nietrudno się domyślić, ich zadaniem jest filtracja oleju, a więc usuwanie z niej wszelkich zabrudzeń, które mogłyby przedostać się do silnika. Mowa w tym miejscu o pyłach, kwasach powstających podczas spalania, ścierze metalowym, opiłkach metalu, wodzie, a także niespalonym paliwie. Warto zaznaczyć, że do oleju mogą przedostać się również zanieczyszczenia, które nie zostały zablokowane przez filtr powietrza.

Jak widać, lista zanieczyszczeń, które mogą znaleźć się w oleju, jest długa. Są one groźne zwłaszcza na obszarach, na których powietrze jest poważnie zanieczyszczone. Jeśli filtr oleju nie będzie funkcjonował w sposób odpowiedni, wspomniane drobinki mogą przedostać się do silnika, co po pewnym czasie doprowadzi do uszkodzenia najważniejszych elementów jego budowy.

Wszystko to sprawia, że nie należy doprowadzać do zapchania filtra. Następuje to oczywiście wtedy, gdy filtr nie jest regularnie wymieniany, przez co osadzają się w nim coraz większe ilości zabrudzeń. Należy w tym miejscu nadmienić, że wpływ na proces filtracji ma również jakość wykonania samego filtra. Wszystko to sprawia, że do jego zakupu należy podejść po odpowiednim przygotowaniu.

Filtr oleju - jak wybrać?

Podobnie jak w przypadku pozostałych filtrów, największym zainteresowaniem cieszą się modele oryginalne, odpowiednio dopasowane do konkretnego modelu samochodu i silnika. Dają one bowiem gwarancje skutecznego działania oraz wysokiej jakości wykonania, która przekłada się na żywotność samego filtra. Tego typu elementy wykonywane są bowiem z materiałów utrzymujących skuteczność filtracji na wysokim poziomie, a do tego są odporne na działanie wszelkich szkodliwych czynników (np. wysokiej temperatury).

Biorąc to wszystko pod uwagę, warto szukać części fabrycznych. Na rynku znajdziemy między innymi:

  • filtr oleju do Seicento 900
  • filtr oleju do Seicento 1.1
  • filtr oleju do Seicento 1.1 MPI

Co istotne, zakup oryginalnych filtrów nie zawsze jest możliwy. Wynika to nie tylko z ich wyższych cen, ale również z gorszej dostępności. Co więc należy zrobić w sytuacji, gdy nie możemy zdobyć odpowiedniego filtra?

Jedynym wyjściem z sytuacji okaże się zakup zamiennika. Na rynku pełno jest produktów, które oferują podobną jakość działania, co modele fabryczne. Niestety, znaleźć możemy również takie filtry, których jakość wykonania jest daleka od wymarzonej. Dotyczy to przede wszystkim tanich podróbek, które są wykonywane przez nieznane firmy. Od takich filtrów powinniśmy trzymać się z daleka.

Jaki filtr oleju do Seicento?

Jak jednak poznać, który filtr jest wart uwagi? Cena nie jest jedynym kryterium, na które należy zwrócić uwagę. Ogromne znaczenie ma to, jak filtr został wykonany i jakie materiały zostały użyte. Analiza tych kwestii pozwoli szybko znaleźć model, który zagwarantuje skuteczną filtrację oleju.

Na początku warto sprawdzić, jakie medium filtracyjne zostało zastosowane w interesującej nas części. Najwyższą jakością wykonania i największą skuteczną działania wyróżnia się medium syntetyczne. Doskonale radzi sobie ono z blokowaniem zarówno większych, jak i mniejszych drobinek, które mogą przedostać się do silnika.

Jak nietrudno się domyślić, takie filtry należą do najdroższych. Na średniej półce cenowej znajdują się natomiast modele z medium kompozytowym, które wykonywane jest z kilku warstw odpowiednio dobieranych tworzyw (najczęściej z włókniny lub celulozy). Najtańsze produkty wyróżniają się natomiast medium wykonanym z papieru z dodatkiem włókien syntetycznych (niektóre z nich tworzone są również z celulozy). Zakres ich działania jest raczej wąski – dotyczy przede wszystkim większych cząsteczek (wielkość co najmniej 9 μm).

Skuteczność filtracji wynika również z budowy filtra. Warto decydować się na modele wyróżniające się strukturą porowatą – dzięki niej, cząsteczki zanieczyszczeń są lepiej zatrzymywane. Zostając jeszcze przy samej budowie filtra, warto zwrócić uwagę na różnego rodzaju zabezpieczenia. Te związane są przede wszystkim ze zwiększoną odpornością na wpływ czynników szkodliwych, takich jak wysoka temperatura oraz różnego rodzaju dodatki, które znajdują się w syntetycznych olejach silnikowych.

Jeśli stosujemy właśnie takie mieszanki, jakość wykonania filtra staje się jeszcze ważniejsza. Wspomniane dodatki często wyróżniają się bowiem bardzo agresywnym działaniem, które może oczywiście mieć wpływ na kondycję elementów filtrujących.

Uszkodzenia filtrów mogą mieć również charakter mechaniczny. Związane są one przede wszystkim z przeciążeniami powstającymi podczas jazdy. Do tego dochodzi również rdza, dlatego warto decydować się na filtr przygotowany z materiału odpornego na korozję.

Filtr oleju - jaki najlepszy?

Poza kwestiami, które zostały poruszone powyżej, warto sprawdzić, czy filtr został wyposażony w specjalną uszczelkę, która rozszerza swoją powierzchnię pod wpływem wysokich temperatur, zapewniając tym samym lepszą szczelność.

Przed zakupem konkretnego rozwiązania, warto prześledzić również opinie innych kierowców, którzy często dzielą się swoimi doświadczeniami z wykorzystania konkretnych elementów. Wskazują oni na wszelkie nieprawidłowości oraz ogólną jakość wykonania dostępnych produktów. Dzięki temu jesteśmy w stanie na etapie zakupu filtra wskazać, które produkty okażą się nieskuteczne.

Filtr oleju – jaka firma?

O jakości wykonania oraz sposobie działania filtr wiele może nam powiedzieć również renoma producenta, który odpowiada za jego przygotowanie. Tanie podróbki najczęściej są wykonywane przez firmy nieznanej na rynku. Już samo to powinno być dla nas ostrzeżeniem, że mamy do czynienia z częścią słabej jakości.

Warto analizować rankingi popularności konkretnych wyrobów i producentów w poszukiwaniu firm gwarantujących co najmniej przyzwoitą jakość wykonania. Pozwoli nam to uniknąć wielu rozczarowań, związanych chociażby z nieskutecznością procesu filtracji lub słabą wytrzymałością mechaniczną filtra.

Jak często wymieniać filtr oleju do Seicento?

Skoro wiemy już, na co należy zwracać uwagę podczas zakupu nowej części, powinniśmy przejść do samego procesu wymiany. Wielu kierowców bagatelizuje ten obowiązek, dlatego korzystają oni z filtrów dłużej niż powinni. Efektem tego jest ich zapchanie, co całkowicie zakłóca filtrację. Skutki takich działań mogą być związane z uszkodzeniem kluczowych elementów budowy jednostki napędowej, dlatego warto filtr wymieniać tak często, jak wskazuje producent samochodu. Stosowne informacje można znaleźć w instrukcji pojazdu.

W przypadku Seicento, a także innych samochodów, należy brać się za to za każdym razem, gdy wymieniany jest olej silnikowy. Przeważnie dochodzi do tego po przejechaniu od 5 do 20 tysięcy kilometrów.  Wiele zależy od intensywności eksploatacji pojazdu, a także panujących warunków. Niektórzy kierowcy zamiast wymieniać filtr, próbują go czyścić, co jednak jest działaniem wyłącznie połowicznym.

Należy pamiętać, że zapchany filtr nie jest w stanie zatrzymać zanieczyszczeń, które wraz z olejem przedostają się do silnika. Koszty ewentualnych napraw znacząco przewyższą cenę nowego filtra, dlatego nie należy tego bagatelizować.

Jak wymienić filtr oleju Seicento?

Jest to istotne także dlatego, że sama wymiana filtra nie jest specjalnie skomplikowana. Powinniśmy poradzić sobie z nią bez większych problemów, dlatego korzystanie z usług mechanika nie będzie konieczne.

Na samym początku musimy pozbyć się starego oleju silnikowego. W jego usunięciu niezwykle pomocna okaże się specjalna wysysarka. Wystarczy przyłożyć ją do wlewu i uruchomić – stary olej zostanie wyssany bardzo szybko. Jeśli jednak nie mamy dostępu do takiego sprzętu, musimy wejść pod pojazd.

Lokalizujemy miskę z olejem, a następnie odkręcamy blokującą ją śrubę. Potrzebny będzie oczywiście jakiś pojemnik, do którego zostanie skierowany stary olej. Gdy miska będzie już pusta, możemy przystąpić do odkręcenia filtra. Warto posłużyć się specjalnym kluczem do filtrów, jednak przydać się może również pasek klinowy lub klucz nasadowy. Po odkręceniu starego filtra, zakręcamy nowy – warto jego uszczelkę posmarować najpierw olejem. Gdy nowy filtr będzie już na miejscu, możemy napełnić miskę nowym olejem i uruchomić pojazd.

Filtr oleju do Seicento – jaka cena?

Jak już wspominaliśmy, modele fabryczne mogą kosztować więcej – ich cena przeważnie wynosi około 50 złotych. Jest to jednak i tak mniejszy koszt niż w przypadku ewentualnych napraw.

Jeśli jednak zależy nam na oszczędnościach, powinniśmy decydować się na zamienniki, które kosztują od 15 do 30 złotych. Podróbki są jeszcze tańsze, jednak od nich powinniśmy trzymać się z daleka. Należy pamiętać, że jakość wykonania filtra ma ogromny wpływ na skuteczność filtracji oleju.

Kategoria: Poradniki
Data: 17.12.2018
Social
5,0
2 oceny
Moja ocena
Twój podpis zostanie zapamiętany i będzie wyświetlał się przy recenzjach, zapytaniach technicznych oraz komentarzach. Podpis możesz w każdej chwili zmienić w ustawieniach swojego konta.
Lista komentarzy jest pusta.