http://www.motoria.pl/wiadomosc/filtr-oleju-jak-wybrac-jaki-najlepszy/4891/ 2017-06-07 09:53:44.000000

Filtr oleju – jak wybrać? Jaki najlepszy?

Filtr oleju to kolejny niewielki element w niezwykle złożonej konstrukcji silnika, który odgrywa ważną rolę, jednak jego odpowiednia konserwacja często jest pomijana. Istotna jest przede wszystkim systematyczna wymiana tej części układu smarowania. Jaki zatem filtr oleju wybrać, aby sprostał on wymaganiom naszego samochodu?

Czy filtr oleju ma znaczenie?

Podstawowym zadaniem filtra oleju jest, jak sama nazwa wskazuje, filtracja oleju silnikowego, czyli mechaniczne odseparowanie niepożądanych cząsteczek, które się w nim znajdują. Dzięki niemu do jednostki napędowej nie przedostają się zanieczyszczenia, które osadzając się na poszczególnych częściach silnika, mogłyby doprowadzić nawet do jej całkowitego zniszczenia.

Wbrew pozorom olej silnikowy jest pełen różnorodnych cząsteczek, które mogłyby negatywnie wpłynąć na pracę silnika. Pływają w nim między innymi:

  • zanieczyszczenia przedostające się z powietrza, których nie zdołał zatrzymać filtr powietrza,
  • opiłki metali i ścier metalowy – powstają one w wyniku tarcia różnych podzespołów w jednostce napędowej,
  • resztki paliwa, które nie uległo spaleniu,
  • kwasy powstałe w trakcie procesu spalania,
  • cząsteczki wody,
  • cząsteczki sadzy,
  • zanieczyszczenia powstałe podczas montażu i budowy silnika.

Oczywiście, awaria jednostki napędowej nie następuje od razu. Jeśli jednak będziemy długo zwlekać z wymianą filtra oleju, możemy przyczynić się do uszkodzenia wielu podzespołów, co zmusi nas do kosztownej naprawy.

Czy filtr oleju ma wpływ na ciśnienie oleju?

Część samochodów wyposażona jest we wskaźnik ciśnienia oleju (bądź w zależności od modelu pojazdu – sygnalizator niskiego ciśnienia), który łączy się z czujnikiem ciśnienia, zazwyczaj znajdującym się za filtrem oleju. Szczególną czujność musimy zachować, jeśli po uruchomieniu silnika, lampka wskaźnika nie gaśnie. Nie zawsze jest to oznaką zbyt małej ilości oleju. Może być to spowodowane również montażem mało wydajnego filtra oleju.

W takiej sytuacji spadek ciśnienia oleju zazwyczaj wywołany jest przez źle dokręcony lub nieszczelny filtrem oleju. Nie zawsze jednak głównym winowajcą niewłaściwego poziomu ciśnienia jest filtr oleju. Niemniej im lepsza jakość tej części, tym rzadziej dochodzi do tego typu awarii.

Czy trzeba wymieniać filtr oleju?

Filtr oleju można określić mianem typowej części eksploatacyjnej samochodu, co oznacza, że wraz z upływem czasu następuje jego zużycie i chociażby z tego względu powinien podlegać on systematycznej wymianie. Także i funkcja jaką pełni, czyli filtracja oleju, sprawia, że trzeba systematycznie zastępować stary filtr nowym.

Na jego powierzchni osadzają się bowiem różnego rodzaju zanieczyszczenia, które mogą doprowadzić do jego zapchania, a tym samym ograniczenia jego sprawności działania. Może to doprowadzić do awarii nie tylko samego filtra, ale także i innych podzespołów.

Z tych względów zwlekanie z jego wymianą nie jest dobrym rozwiązaniem. Przestrzegamy również przed próbami wyczyszczenia filtra w nadziei, że po zabiegu będzie działał prawidłowo. Takie działania będą jedynie pozorną oszczędnością, gdyż w  wyniku nieprawidłowego działania filtra uszkodzeniu mogą ulec inne elementy silnika, których koszty wymiany znacząco przewyższają zakup dobrej jakości filtra.

Wymiana filtra jest konieczna także z uwagi na jego specyficzną konstrukcję. Jeśli wkład z powodu nadmiaru zanieczyszczeń ulegnie całkowitemu zapchaniu, to nieprzefiltrowany olej przepłynie do silnika przez zawór przelewowy, sprawiając że do jednostki napędowej dostanie się brud, kurz i pył. Nie jest to korzystne i prowadzi do szybkiego zużycia silnika.

Co ile wymieniać filtr oleju?

Co do zasady filtr oleju należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producentów. Wskazują oni, że zamiana starego filtra na nowy powinna następować w sytuacji, gdy wymieniamy sam olej. Następuje to mniej więcej po przejechaniu 5-20 tysięcy kilometrów. Ważne jest jednak to, że częstotliwość wymiany filtra oleju (jak i samego oleju) powinna być tym większa, im większa jest moc silnika naszego samochodu.

Czy filtr oleju zalać olejem?

Podczas wymiany oleju i filtra oleju musimy w pierwszej kolejności usunąć stary olej poprzez odkręcenia korka misy olejowej. Gdy płyn całkowicie wycieknie, możemy zając się filtrem oleju. Wylewamy z niego resztki oleju, a miejsce montażu przecieramy, dokładnie usuwając resztki zużytego oleju.

Nie ma konieczności, aby nowy filtr oleju zalać nowym olejem. Wystarczy że zwilżymy nim uszczelkę niezużytego produktu. Następnie należy dokładnie zakręcić filtr – aż do momentu, w którym poczujemy, iż część stawia duży opór.

Filtr oleju – jaki wybrać?

Wielu producentów samochodów uważa, że kierowcy powinni wymieniać filtr na taki, jaki znalazł zastosowanie podczas pierwszego montażu. Model fabryczny jednak, chociaż charakteryzuje się bardzo dobrą jakością, nie zawsze jest przystępny cenowo. Stąd też poszukiwania alternatywnych rozwiązań.

Wybierając filtr oleju, warto zwrócić uwagę na kilka ważnych parametrów, w tym:

1. Dokładność filtracji – czyli to, czy filtr jest w stanie wychwytywać i zatrzymywać zanieczyszczenia o określonych wymiarach. Na dokładność filtracji wpływa przede wszystkim struktura zastosowanego medium filtracyjnego. Najlepiej jeśli będzie ono miała porowatą budowę. W takim wypadku odseparowane od oleju cząsteczki będą zatrzymywane w porach, co sprawi, że mniej zanieczyszczeń przedostanie się do silnika.

Cechą charakterystyczną porowatego medium filtrującego jest to, iż opory przepływu oleju zwiększają się powoli, pomimo tego, iż następuje systematyczne zapełnianie medium. Dopiero w sytuacji, gdy zostanie ono całkowicie zapchane zanieczyszczeniami, następuje gwałtowny wzrost oporów przepływu powietrza, który prowadzi do otwarcia się zaworu obejściowego, co skutkuje tym, że do silnika przedostaje się niefiltrowany olej.

Dokładność filtracji zależna jest również od rodzaju zastosowanego medium filtracyjnego. Do wyboru mamy:

  • standardowe media filtracyjne – najczęściej wykonane są z celulozy bądź papieru wzmocnionego włóknami syntetycznymi. Charakteryzują się one najmniejszą dokładnością filtracji spośród wszystkich trzech rodzajów mediów filtracyjnych. Zatrzymują cząstki o wielkości 9 μm i większe.
  • kompozytowe media filtracyjne – składają się z kilku warstw celulozy lub włókniny. Cechują się dobrą dokładnością filtracji. Zatrzymują cząstki o wielkości 4 μm i większe.
  • syntetyczne media filtracyjne – wykonane z włókniny lub flizeliny. Ich atutem jest najlepsza dokładność filtracji. Separują zarówno niewielkie cząstki, jak i zanieczyszczenia o wielkości 10 μm.

Warto przy tym pamiętać, iż dokładność filtracji oleju nie zależy jedynie od rodzaju medium filtracyjnego. Istotnym aspektem jest również to, jak szybko olej przepływa przez filtr. Wkład filtrujący musi jednak spełniać określone wymogi, aby można go było uznać za element dobry jakościowo. Powinien on charakteryzować się:

  • jak najlepszą zdolnością pochłaniania cząstek stałych i lotnych,
  • odpornością na wysokie temperatury,
  • odpornością na wszelkiego rodzaju dodatki, które często są stosowane w olejach syntetycznych,
  • stwarzaniem minimalnych wzrostów oporów przepływu olej w trakcie eksploatacji filtra.

2. Rodzaj oleju silnikowego – wybierając filtr z określonym medium filtracyjnym, musimy wziąć pod uwagę także to, jaki rodzaj oleju silnikowego stosujemy. W przypadku olejów w pełni syntetycznych, których cechą charakterystyczną jest wydłużona trwałość, obserwuje się o wiele bardziej agresywne i niszczące oddziaływanie na filtr paliwa niż w przypadku stosowania olejów półsyntetycznych czy mineralnych.

Zwlekanie z wymianą filtra w przypadku używania olejów w pełni syntetycznych może doprowadzić do sytuacji, w której plisy, z których zbudowany jest ten element układu smarowania, skleją się, co może mieć fatalne skutki dla jednostki napędowej. Olej nie będzie bowiem filtrowany, a do silnika przedostaną się różnego rodzaju zanieczyszczenia, w tym kurz, woda czy opiłki metali.

3. Powierzchnia medium filtracyjnego – to kolejny czynnik, który wpływa na zdolność filtra do dokładnej separacji zanieczyszczeń. Im większą powierzchnię ma medium filtracyjne, tym większa dokładność filtracji. Dobrze sprawdzają się media formowane w plisy ułożone gwieździście. Taka konstrukcja sprawia, że powierzchnia filtrująca danego medium jest duża, zachowuje jednak jednocześnie małe zewnętrze rozmiary filtra. 

4. Detale – dobrej jakości filtry oleju wyposażone są w uszczelkę, która w wyniku temperatury rozszerza się. W ten sposób zapewniona jest bardzo dobra szczelność filtra. Dzięki jej zastosowaniu zmniejsza się ryzyko odkręcenia się części podczas eksploatacji.

W przypadku większości filtrów nie mamy jednak możliwości wglądu do ich wnętrza podczas zakupu. Warto zatem decydować się na nieco droższe produkty. Na filtrze oleju nie wolno bowiem oszczędzać.

5. Obudowa – ma istotne znaczenie. Chroni bowiem filtr przed uszkodzeniami mechanicznymi. Z tych względów niezwykle ważne jest to, aby była przede wszystkim odporna na odkształcenia, czy to wywołane wysoką temperaturą czy to przeciążeniami w trakcie jazdy. Musi być również wykonana z materiału niekorodującego lub pokryta specjalną powłoką, która zabezpieczy ją przed rdzą.

Jeśli w naszym samochodzie zastosowanie znajduje filtr z wymiennym wkładem, trochę uwagi warto poświęcić także pokrywie filtra. Istotne jest przede wszystkim to, aby gwarantowała łatwy montaż wkładu filtrującego oraz była odporna na niskie i wysokie temperatury.

Filtr oleju – jaki najlepszy?

Dobry jakościowo filtr oleju musi mieć odpowiednie parametry oczyszczania oleju. Jest to bowiem niezwykle ważna kwestia, jeśli chcemy utrzymać sprawność techniczną jednostki napędowej, a tym samym całego samochodu. W tym wypadku warto kierować się zaleceniami producenta samochodu – wskazany przez niego filtr oleju jest bowiem najlepiej dopasowany do typu i modelu naszego pojazdu. Nie musimy się wówczas przejmować, iż kupiony filtr oleju do Audi czy Opla będzie źle dobrany.

Samodzielnie wybierając dobry jakościowo filtr oleju przeanalizujmy przede wszystkim obudowę filtra. Sprawdźmy także, jakie medium filtracyjne zostało w nim zamontowane. Ważna jest również liczba plis i ich ułożenie. Kupujmy produkty znanych i sprawdzonych firm.

Niezależnie od tego, czy chcemy kupić filtr oleju do Bmw, Peugeota czy Toyoty, zawsze sprawdzajmy jego jakość i to, czy został dopasowany do naszego typu samochodu. Wówczas unikniemy kosztownej naprawy awarii.

Filtr oleju – jaka firma?

Maksymalna cena filtra oleju kosztuje kilkadziesiąt złotych. Nie jest to duży wydatek. Nie warto zatem oszczędzać, wybierając tanie zamienniki niewiadomego pochodzenia, gdyż mogą one wyrządzić więcej szkód niż pożytku. Warto zatem zdecydować się na produkty, które pochodzą od renowowanych producentów, takich jak: Bosch, Purflux, Meyle, Knecht, Clean Filter czy też Hegst Filter.

Dużym uznaniem klientów cieszy się również filtr oleju Mann Filter. Szukając optymalnego produktu, warto również zwrócić uwagę na takie marki jak: Blue Print, Ashika czy też Comline. Filtry oleju produkowane przez te firmy są często niedoceniane przez polskich kierowców, a tymczasem charakteryzują się bardzo korzystnym stosunkiem ceny do jakości.

Jeśli nie mamy pewności, czy wybrany przez nas filtr oleju będzie optymalnym rozwiązaniem, pomocy warto szukać w warsztacie mechanicznym lub u sprzedawcy tego typu części. Jest to istotne, zwłaszcza jeśli możliwości finansowe nie pozwalają nam na zakup oryginalnej części i szukamy tańszego zamiennika. Opinia specjalisty może okazać się wówczas niezwykle przydatna. Zyskamy bowiem pewność, iż nie kupujemy złomu.

Filtr oleju – cena

Jak już zostało wspomniane, cena filtra oleju może wynieść od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Zależne jest to od wielu czynników. Przede wszystkim od tego, czy kupujemy oryginalną część czy też tańszy zamiennik. Wpływ na cenę ma również marka i model samochodu, a także to, czy wymieniamy cały filtr czy na przykład jedynie wkład.

Czy filtr oleju ma znaczenie?

Podstawowym zadaniem filtra oleju jest, jak sama nazwa wskazuje, filtracja oleju silnikowego, czyli mechaniczne odseparowanie niepożądanych cząsteczek, które się w nim znajdują. Dzięki niemu do jednostki napędowej nie przedostają się zanieczyszczenia, które osadzając się na poszczególnych częściach silnika, mogłyby doprowadzić nawet do jej całkowitego zniszczenia.

Wbrew pozorom olej silnikowy jest pełen różnorodnych cząsteczek, które mogłyby negatywnie wpłynąć na pracę silnika. Pływają w nim między innymi:

  • zanieczyszczenia przedostające się z powietrza, których nie zdołał zatrzymać filtr powietrza,
  • opiłki metali i ścier metalowy – powstają one w wyniku tarcia różnych podzespołów w jednostce napędowej,
  • resztki paliwa, które nie uległo spaleniu,
  • kwasy powstałe w trakcie procesu spalania,
  • cząsteczki wody,
  • cząsteczki sadzy,
  • zanieczyszczenia powstałe podczas montażu i budowy silnika.

Oczywiście, awaria jednostki napędowej nie następuje od razu. Jeśli jednak będziemy długo zwlekać z wymianą filtra oleju, możemy przyczynić się do uszkodzenia wielu podzespołów, co zmusi nas do kosztownej naprawy.

Czy filtr oleju ma wpływ na ciśnienie oleju?

Część samochodów wyposażona jest we wskaźnik ciśnienia oleju (bądź w zależności od modelu pojazdu – sygnalizator niskiego ciśnienia), który łączy się z czujnikiem ciśnienia, zazwyczaj znajdującym się za filtrem oleju. Szczególną czujność musimy zachować, jeśli po uruchomieniu silnika, lampka wskaźnika nie gaśnie. Nie zawsze jest to oznaką zbyt małej ilości oleju. Może być to spowodowane również montażem mało wydajnego filtra oleju.

W takiej sytuacji spadek ciśnienia oleju zazwyczaj wywołany jest przez źle dokręcony lub nieszczelny filtrem oleju. Nie zawsze jednak głównym winowajcą niewłaściwego poziomu ciśnienia jest filtr oleju. Niemniej im lepsza jakość tej części, tym rzadziej dochodzi do tego typu awarii.

Czy trzeba wymieniać filtr oleju?

Filtr oleju można określić mianem typowej części eksploatacyjnej samochodu, co oznacza, że wraz z upływem czasu następuje jego zużycie i chociażby z tego względu powinien podlegać on systematycznej wymianie. Także i funkcja jaką pełni, czyli filtracja oleju, sprawia, że trzeba systematycznie zastępować stary filtr nowym.

Na jego powierzchni osadzają się bowiem różnego rodzaju zanieczyszczenia, które mogą doprowadzić do jego zapchania, a tym samym ograniczenia jego sprawności działania. Może to doprowadzić do awarii nie tylko samego filtra, ale także i innych podzespołów.

Z tych względów zwlekanie z jego wymianą nie jest dobrym rozwiązaniem. Przestrzegamy również przed próbami wyczyszczenia filtra w nadziei, że po zabiegu będzie działał prawidłowo. Takie działania będą jedynie pozorną oszczędnością, gdyż w  wyniku nieprawidłowego działania filtra uszkodzeniu mogą ulec inne elementy silnika, których koszty wymiany znacząco przewyższają zakup dobrej jakości filtra.

Wymiana filtra jest konieczna także z uwagi na jego specyficzną konstrukcję. Jeśli wkład z powodu nadmiaru zanieczyszczeń ulegnie całkowitemu zapchaniu, to nieprzefiltrowany olej przepłynie do silnika przez zawór przelewowy, sprawiając że do jednostki napędowej dostanie się brud, kurz i pył. Nie jest to korzystne i prowadzi do szybkiego zużycia silnika.

Co ile wymieniać filtr oleju?

Co do zasady filtr oleju należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producentów. Wskazują oni, że zamiana starego filtra na nowy powinna następować w sytuacji, gdy wymieniamy sam olej. Następuje to mniej więcej po przejechaniu 5-20 tysięcy kilometrów. Ważne jest jednak to, że częstotliwość wymiany filtra oleju (jak i samego oleju) powinna być tym większa, im większa jest moc silnika naszego samochodu.

Czy filtr oleju zalać olejem?

Podczas wymiany oleju i filtra oleju musimy w pierwszej kolejności usunąć stary olej poprzez odkręcenia korka misy olejowej. Gdy płyn całkowicie wycieknie, możemy zając się filtrem oleju. Wylewamy z niego resztki oleju, a miejsce montażu przecieramy, dokładnie usuwając resztki zużytego oleju.

Nie ma konieczności, aby nowy filtr oleju zalać nowym olejem. Wystarczy że zwilżymy nim uszczelkę niezużytego produktu. Następnie należy dokładnie zakręcić filtr – aż do momentu, w którym poczujemy, iż część stawia duży opór.

Filtr oleju – jaki wybrać?

Wielu producentów samochodów uważa, że kierowcy powinni wymieniać filtr na taki, jaki znalazł zastosowanie podczas pierwszego montażu. Model fabryczny jednak, chociaż charakteryzuje się bardzo dobrą jakością, nie zawsze jest przystępny cenowo. Stąd też poszukiwania alternatywnych rozwiązań.

Wybierając filtr oleju, warto zwrócić uwagę na kilka ważnych parametrów, w tym:

1. Dokładność filtracji – czyli to, czy filtr jest w stanie wychwytywać i zatrzymywać zanieczyszczenia o określonych wymiarach. Na dokładność filtracji wpływa przede wszystkim struktura zastosowanego medium filtracyjnego. Najlepiej jeśli będzie ono miała porowatą budowę. W takim wypadku odseparowane od oleju cząsteczki będą zatrzymywane w porach, co sprawi, że mniej zanieczyszczeń przedostanie się do silnika.

Cechą charakterystyczną porowatego medium filtrującego jest to, iż opory przepływu oleju zwiększają się powoli, pomimo tego, iż następuje systematyczne zapełnianie medium. Dopiero w sytuacji, gdy zostanie ono całkowicie zapchane zanieczyszczeniami, następuje gwałtowny wzrost oporów przepływu powietrza, który prowadzi do otwarcia się zaworu obejściowego, co skutkuje tym, że do silnika przedostaje się niefiltrowany olej.

Dokładność filtracji zależna jest również od rodzaju zastosowanego medium filtracyjnego. Do wyboru mamy:

  • standardowe media filtracyjne – najczęściej wykonane są z celulozy bądź papieru wzmocnionego włóknami syntetycznymi. Charakteryzują się one najmniejszą dokładnością filtracji spośród wszystkich trzech rodzajów mediów filtracyjnych. Zatrzymują cząstki o wielkości 9 μm i większe.
  • kompozytowe media filtracyjne – składają się z kilku warstw celulozy lub włókniny. Cechują się dobrą dokładnością filtracji. Zatrzymują cząstki o wielkości 4 μm i większe.
  • syntetyczne media filtracyjne – wykonane z włókniny lub flizeliny. Ich atutem jest najlepsza dokładność filtracji. Separują zarówno niewielkie cząstki, jak i zanieczyszczenia o wielkości 10 μm.

Warto przy tym pamiętać, iż dokładność filtracji oleju nie zależy jedynie od rodzaju medium filtracyjnego. Istotnym aspektem jest również to, jak szybko olej przepływa przez filtr. Wkład filtrujący musi jednak spełniać określone wymogi, aby można go było uznać za element dobry jakościowo. Powinien on charakteryzować się:

  • jak najlepszą zdolnością pochłaniania cząstek stałych i lotnych,
  • odpornością na wysokie temperatury,
  • odpornością na wszelkiego rodzaju dodatki, które często są stosowane w olejach syntetycznych,
  • stwarzaniem minimalnych wzrostów oporów przepływu olej w trakcie eksploatacji filtra.

2. Rodzaj oleju silnikowego – wybierając filtr z określonym medium filtracyjnym, musimy wziąć pod uwagę także to, jaki rodzaj oleju silnikowego stosujemy. W przypadku olejów w pełni syntetycznych, których cechą charakterystyczną jest wydłużona trwałość, obserwuje się o wiele bardziej agresywne i niszczące oddziaływanie na filtr paliwa niż w przypadku stosowania olejów półsyntetycznych czy mineralnych.

Zwlekanie z wymianą filtra w przypadku używania olejów w pełni syntetycznych może doprowadzić do sytuacji, w której plisy, z których zbudowany jest ten element układu smarowania, skleją się, co może mieć fatalne skutki dla jednostki napędowej. Olej nie będzie bowiem filtrowany, a do silnika przedostaną się różnego rodzaju zanieczyszczenia, w tym kurz, woda czy opiłki metali.

3. Powierzchnia medium filtracyjnego – to kolejny czynnik, który wpływa na zdolność filtra do dokładnej separacji zanieczyszczeń. Im większą powierzchnię ma medium filtracyjne, tym większa dokładność filtracji. Dobrze sprawdzają się media formowane w plisy ułożone gwieździście. Taka konstrukcja sprawia, że powierzchnia filtrująca danego medium jest duża, zachowuje jednak jednocześnie małe zewnętrze rozmiary filtra. 

4. Detale – dobrej jakości filtry oleju wyposażone są w uszczelkę, która w wyniku temperatury rozszerza się. W ten sposób zapewniona jest bardzo dobra szczelność filtra. Dzięki jej zastosowaniu zmniejsza się ryzyko odkręcenia się części podczas eksploatacji.

W przypadku większości filtrów nie mamy jednak możliwości wglądu do ich wnętrza podczas zakupu. Warto zatem decydować się na nieco droższe produkty. Na filtrze oleju nie wolno bowiem oszczędzać.

5. Obudowa – ma istotne znaczenie. Chroni bowiem filtr przed uszkodzeniami mechanicznymi. Z tych względów niezwykle ważne jest to, aby była przede wszystkim odporna na odkształcenia, czy to wywołane wysoką temperaturą czy to przeciążeniami w trakcie jazdy. Musi być również wykonana z materiału niekorodującego lub pokryta specjalną powłoką, która zabezpieczy ją przed rdzą.

Jeśli w naszym samochodzie zastosowanie znajduje filtr z wymiennym wkładem, trochę uwagi warto poświęcić także pokrywie filtra. Istotne jest przede wszystkim to, aby gwarantowała łatwy montaż wkładu filtrującego oraz była odporna na niskie i wysokie temperatury.

Filtr oleju – jaki najlepszy?

Dobry jakościowo filtr oleju musi mieć odpowiednie parametry oczyszczania oleju. Jest to bowiem niezwykle ważna kwestia, jeśli chcemy utrzymać sprawność techniczną jednostki napędowej, a tym samym całego samochodu. W tym wypadku warto kierować się zaleceniami producenta samochodu – wskazany przez niego filtr oleju jest bowiem najlepiej dopasowany do typu i modelu naszego pojazdu. Nie musimy się wówczas przejmować, iż kupiony filtr oleju do Audi czy Opla będzie źle dobrany.

Samodzielnie wybierając dobry jakościowo filtr oleju przeanalizujmy przede wszystkim obudowę filtra. Sprawdźmy także, jakie medium filtracyjne zostało w nim zamontowane. Ważna jest również liczba plis i ich ułożenie. Kupujmy produkty znanych i sprawdzonych firm.

Niezależnie od tego, czy chcemy kupić filtr oleju do Bmw, Peugeota czy Toyoty, zawsze sprawdzajmy jego jakość i to, czy został dopasowany do naszego typu samochodu. Wówczas unikniemy kosztownej naprawy awarii.

Filtr oleju – jaka firma?

Maksymalna cena filtra oleju kosztuje kilkadziesiąt złotych. Nie jest to duży wydatek. Nie warto zatem oszczędzać, wybierając tanie zamienniki niewiadomego pochodzenia, gdyż mogą one wyrządzić więcej szkód niż pożytku. Warto zatem zdecydować się na produkty, które pochodzą od renowowanych producentów, takich jak: Bosch, Purflux, Meyle, Knecht, Clean Filter czy też Hegst Filter.

Dużym uznaniem klientów cieszy się również filtr oleju Mann Filter. Szukając optymalnego produktu, warto również zwrócić uwagę na takie marki jak: Blue Print, Ashika czy też Comline. Filtry oleju produkowane przez te firmy są często niedoceniane przez polskich kierowców, a tymczasem charakteryzują się bardzo korzystnym stosunkiem ceny do jakości.

Jeśli nie mamy pewności, czy wybrany przez nas filtr oleju będzie optymalnym rozwiązaniem, pomocy warto szukać w warsztacie mechanicznym lub u sprzedawcy tego typu części. Jest to istotne, zwłaszcza jeśli możliwości finansowe nie pozwalają nam na zakup oryginalnej części i szukamy tańszego zamiennika. Opinia specjalisty może okazać się wówczas niezwykle przydatna. Zyskamy bowiem pewność, iż nie kupujemy złomu.

Filtr oleju – cena

Jak już zostało wspomniane, cena filtra oleju może wynieść od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Zależne jest to od wielu czynników. Przede wszystkim od tego, czy kupujemy oryginalną część czy też tańszy zamiennik. Wpływ na cenę ma również marka i model samochodu, a także to, czy wymieniamy cały filtr czy na przykład jedynie wkład.

Kategoria: Poradniki
Data: 06.06.2017
Social