Udostępnij
Skomentuj
https://www.motoria.pl/wiadomosc/filtr-paliwa-astra-h-jak-wybrac-jaki-najlepszy/12767/ 2018-12-17 09:59:48.000000

Filtr paliwa Astra H - jak wybrać? Jaki najlepszy?

Na rynku dostępnych jest mnóstwo filtrów paliwa. Skorzystać możemy z produktów oryginalnych lub zamienników i podróbek. Wszystko to sprawia, że warto dokładnie przeanalizować ich możliwości, bym wybrać ten, który zagwarantuje skuteczną filtrację.

Ta jest natomiast niezwykle istotna, ponieważ wpływa na prawidłowe funkcjonowanie silnika. Jak wiadomo, paliwo zawierać może różne drobne zanieczyszczenia, które z kolei mogą doprowadzić do obniżenia osiągów jednostki napędowe, a nawet spowodować wystąpienie różnego rodzaju mniej bądź większych usterek.

Żeby do tego nie dopuścić, wykorzystywany jest specjalny filtr paliwa, który zatrzymuje wszelkie zanieczyszczenia. Mowa tu przede wszystkim o opiłkach metach, drobinkach rdzy, a także kurzu i pyłach. Łatwo można się domyślić, że bez sprawnego filtra silnik jest narażony na działanie wielu niekorzystnych związków.

Nieco inaczej wygląda to w przypadku silników dieslowych. Filtr paliwa wykorzystywany jest bowiem nie tylko do blokowanie zanieczyszczeń, ale również wody, która może znaleźć się w mieszance paliwowej. Jej działanie może być równie niszczące, gdyż doprowadza do korozji wielu elementów silnika. Biorąc to wszystko pod uwagę, regularna wymiana filtra paliwa wydaje się koniecznością.

Filtr paliwa - jak wybrać?

Ze względu na to, jak ważna jest prawidłowa praca omawianego elementu, nie powinniśmy decydować się na produkty najtańsze. Najbardziej „groźne” są tanie podróbki, które w większości przypadków są bardzo słabej jakości, pomimo tego, że na pierwszy rzut oka mogą wyglądać bardzo podobnie do części oryginalnych.

Problemem jest w tym przypadku tworzywo filtrującego, którego jest mało lub jest słabej jakości. Efektem tego jest oczywiście niewystarczająca filtracja, przez co do silnika przedostaje się część wymienionych wcześniej zabrudzeń. Dlatego też tego typu oszczędności okażą się korzystne tylko do czasu – dość szybko będziemy musieli zakupić nowy filtr, a jeśli tego nie zrobimy, musimy liczyć się z ewentualnością wystąpienia mniej lub bardziej poważnych usterek.

Spokój zagwarantują nam oczywiście filtry oryginalne i dedykowane do konkretnych modeli samochodów. W przypadku Opla Astra, nie powinniśmy mieć większych problemów ze znalezieniem pasującego filtra. Wystarczy tylko określić rodzaj oraz pojemność silnika. Na rynku znajdują się między innymi:

  • filtr paliwa Astra H 1.6
  • filtr paliwa Astra H 1.9 CDTI
  • filtr paliwa Astra H 1.7 CDTI
  • filtr paliwa Astra H 1.4
  • filtr paliwa Astra H 1.8
  • filtr paliwa Astra H benzyna
  • filtr paliwa Astra H 1.6 16V
  • filtr paliwa Astra H gtc
  • filtr paliwa Astra H Z16XEP
  • filtr paliwa Astra H 2.0 Turbo

Oryginalne filtry paliwa gwarantują przede wszystkim skuteczną pracę. Są one wykonywane z wysokiej jakości materiałów filtrujących, które bez problemu radzą sobie z zatrzymywaniem wszelkiego rodzaju zabrudzeń, nawet tych najdrobniejszych. Kupując taki filtr, możemy być pewni, że jego wymiana nie nastąpi wcześniej niż powinna.

Oczywiście nie oznacza to, że tylko oryginalne produkty powinny być przez nas kupowane. Na rynku znajdują się również dobrej jakości zamienniki, często zapewniające bardzo zbliżoną jakość wykonania. Warto w tym miejscu polecić firmy cieszące się uznaniem na rynku i dobrą opinią wśród kierowców.

Filtr paliwa Astra H – jak często wymieniać?

Powiedzieliśmy już sobie, jakie zagrożenia wynikają z wykorzystania niesprawnego lub zapchanego filtra. Jeżeli zależy nam na tym, aby silnik funkcjonował w sposób prawidłowy, powinniśmy trzymać się zaleceń producenta, który w instrukcji pojazdu wskazuje, jak często filtr paliwa powinien być wymieniany. Przeważnie dochodzi do tego po przejechaniu od 15 do 50 tysięcy kilometrów, jednak wiele zależy również od intensywności jazdy, a także warunków, w jakich się poruszamy.

Eksperci wskazują, że filtry w silnikach dieslowych powinny być wymieniane także bezpośrednio przed zimą. Wynika to ich funkcji – blokują one nadmiar wody, która może ulec zamarznięciu. Na ryku znaleźć można jednak modele o wydłużonej żywotności. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu różnego rodzaju ulepszeń.

Wspomnieć należy przede wszystkim o podgrzewaczach, które nie dopuszczają do zamarznięcia wody. Producenci często montują także specjalne czujniki obecności wody oraz korki, które pozwalają nam usunąć jej nadmiar. W ten sposób otrzymujemy produkt, który jest w stanie działać dłużej.

O konieczności wymiany filtra paliwa mogą świadczyć pojawiające się trudności związane z nieprawidłową filtracją paliwa. Do takich sytuacji dochodzi przeważnie wtedy, gdy filtr zostanie zapchany. Mowa tu przede wszystkim o znacznym spadku osiągów silnika, a także o jego nieregularnej pracy. Do tego dojść może również większe spalanie paliwa, trudności w odpaleniu samochodu, intensywny zapach oleju oraz dym wydobywający się z rury wydechowej.

Jeśli zauważymy takie objawy, nie powinniśmy zwlekać – filtr trzeba wymienić jak najszybciej. W przeciwnym wypadku może dojść do uszkodzenia wielu kluczowych elementów budowy silnika.

Filtr paliwa – jaka firma?

Jak już wspomnieliśmy, najwyższą jakość wykonania zagwarantują nam przede wszystkim filtry oryginalne, a także wykonane przez firmy cieszące się uznaniem na rynku. Oczywiście tego typu elementy muszą kosztować więcej – ich ceny przeważnie oscylują wokół 100 złotych. Filtry tańsze zakupimy już za 20-30 złotych.

Wymiana filtra paliwa – Opel Astra

Omówione wyżej produkty nie są specjalnie drogie, a ich wymiana nie powinna sprawić nam większych problemów. Wszystko to sprawia, że nie należy wszystkiego odkładać na ostatnią chwilę. Wystarczy dobry filtr i kilkanaście minut, by silnik znów był odpowiednio chroniony.

Zanim przejdziemy do omawiana procedury wymiany filtra, warto podkreślić, że najwyższą wygodę zapewni nam kanał. Jeśli jednak nie mamy do niego dostępu, możemy skorzystać ze zwykłego podnośnika. Przydatne okażą się również rękawice ochronne, śrubokręt krzyżakowy, pojemnik na paliwo oraz kombinerki lub specjalne szczypce do przewodów paliwowych.

Na początek należy zlokalizować filtr paliwa. Następnym krokiem będzie ściągnięcie mocowania, które przeważnie jest przytwierdzone przy pomocy jednej lub dwóch śrubek. Gdy się już z nim uporamy, możemy przejść do odczepiania przewodów paliwowych – na wypadek wycieku, warto skorzystać z miski lub jakiegoś pojemnika.

W kolejnym kroku wystarczy wyjąć stary filtr paliwa i założyć na jego miejsce nowy. Zakładamy przewody, przykręcamy mocowanie i możemy przejść do uruchomienia samochodu. Jeśli praca silnika będzie nieregularna, należy odczekać chwilę aż paliwo przepłynie przez nowy filtr.

Udostępnij
0 ocen
Oceń artykuł i Ty!

Komentarze (0)